Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2023-04-19, 16:00
yanniss avatar
yannis yannis är uppkopplad nu
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 766
Standard Sv: Amorgos i april 2023

Ytterligare en dag har gått i himmelriket och jag säger bara: Livet leka (Arnes ord)

Fortfarande är min värk i benen inte riktigt bra efter jag vandrade ett par kilometer för mycket på flygplatserna dom två första dagarna. Men jag ska inte klaga, det blir bättre och bättre.
Jag tycker att det är så härligt att så många hälsar mig tillbaka till Katapola! Vilket välkomnande man får.

Nu har Katapolaborna börjat ladda upp inför turistsäsongen. Det fejas, tvättas och målas överallt, men alla tavernor och cafeer har ännu inte kommit igång.

Jag tycker inte priserna har ökat nämnvärt här. Om jag jämför priset på ett halvt krus vitt vin så kostar vinet 4.70 Euro här och 6 Euro på Naxos. Maten har inte blivit dyrare sen jag var här i september. Troligen kommer den att öka under säsongen.

Igår plingade det minst en halvtimme från kyrkan och så småningom kom det en procession därifrån med prästen i täten. Några sjöng och man bar religiösa föremål. Från Kastellorizo har vi lärt oss att man ska ställa sig upp och det gjorde jag samt ett par andra på tavernan. Dom övriga satt kvar. Jag vet inte varför denna parad genomfördes för det var en vanlig tisdag och det var ingen begravning.

Fältjäntan frågade vilken häftig käpp jag har och den kommer nu på bild. Det blir lite fler bilder från min balkong också med mycket blått, blått, blått. Allt är så vackert här!

Birgitta











Skopelitis brygga
Svara med citat