Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2023-04-18, 08:32
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 768
Standard Sv: Amorgos i april 2023

Tisdag 18 april.





Vem vill inte vakna till den här bilden? Jag sitter nu på Pension Amorgos på Katapola. Den här bilden kommer jag att i ytterligare 10 dagar framåt från min balkong.

Det blev många etapper innan jag nådde Amorgos. Jag övernattade på Naxos på den grekiska Påskdagen. Trodde att jag skulle känna doften från alla grillar som grillade lamm eller getter. Men jag var för sent ute, när jag äntligen nådde Naxos med flyget. Det blev istället en lammsoppa med grönsaker.







Så här ser bagagebandet ut på lilla Naxos airport. Bandet finns i den lilla kuren och därinne får man passa sig så att inte bagaget trillar ner på golvet, ty bandet är typ 3 meter lång. För några år sedan var bandet utomhus och då ramlade alla väskor ner på marken.


På tavernan satt jag och tittade på "voltan". På helgerna går man voltan. Det innebär att man går i grupper och liksom visar upp sig. Men kan se äldre par arm i arm, hela familjer, unga tonårsbruttor som följs av dito killar. Jag tycker det är roligt att titta på detta!

Resan gick bra, trots mina skrupler. När man har en så häftig käpp som jag har är det är det som att sesam öppnar sig. Alla vill hjälpa mig på flygplatser och på flyget samt på färjan till Amorgos.

Det var allt för denna gång. Jo, förresten glömde jag min mus till laptopen på hotellet på Naxos. Trodde jag inte jag kunde använda datorn här på Amorgos. Det där med att använda den där grejen på datorn klarar jag inte av med mina fingrar. Men killen som har butik bredvid bageriet och taverna The Corner har allt från böcker, vykort, frimärken, turistprylar hade även musar till försäljning. Lyckan var gjord!!!

Birgitta
Svara med citat