Visa ett inlägg
  #49  
Gammal 2020-10-03, 22:41
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 776
Standard Sv: "En blondins gul o blåvita betraktelser"

"Väskan"..kan jag nog kalla detta inlägg.
Har haft utsortering i hyllor, garderober och det alldeles förstora källarutrymmet idag.
Där på en hylla var en stor tygväska, med en väska i väskan, och ytterligare en väska och i den väskan låg VÄSKAN!! Min älskade senapsbruna lilla skinnväska med långt axelremsband. Den jag bara använder i Grekland!

Jag öppnade den i andakt..som om det vore en skattkista. Där i fanns sedelklämman, åxå i skinn, inköpt på Kreta. Jag öppnade den. En 20€ blottade sig. Jag drog längtandfullt mina fingrar över ytan på sedeln.

Öppnade ännu ett fack. Åhh!! Öronpropparna..dom som jag har vid start o landning. Känner att jag längtar efter att flyga. JAG!?..jag som är flygrädd!!

Krafsar med fingrarna i väskan..å se där!..där ligger lilla plastförpackningen med Oliwer Twist. Min nikotinräddare i nöden. Likt små musbäbisar packade i trångt bo. Säkert utgånget datum men fyller viss funktion efter kaffe eller vin på en flygresa. Å vem är jag att avgöra om de är för gamla..dom smakar ju samma sk-t endå! Ett fack till..Lypsyyyl! Vet inte när jag använt det men likt en Röda Korsetväska så ska det ligga där!

Jag stoppar in väskan i väskan i den fula tygväskan och tänker att nu vet jag var den är i alla fall.
Behöver inte leta till våren..
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-10-03 klockan 22:51.
Svara med citat