Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2017-05-20, 16:53
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 760
Standard Sv: Maj-Juniresa till Cykladerna 2017

Tre frågor som måste besvaras.
Om vi är borta 3 eller 4 veckor? Begreppet tid är alltid något diffust. Frågar ni en genuin västerbottning så finns bara två tidsbegrepp. Före eller efter älgjakten. Bärmed basta! Frågar ni mig, som är planeraren i familjen har jag begreppen att postlådan ska tömmas och blommorna ska vattnas en gång i veckan när vi är borta. Vår vän ska alltså fixa det under 3 gånger. Alltså 3 veckor. Att vi är borta i 3 veckor och 6 dagar är en annan historia.

På Syros ska vi bo i Ermapouli. Där har vi bott tidigare, men alltmer gånger i llilla Kini. Tillgången till tavernor är betydligt större där. Dessutom har
vi slutat vara solpressare. Detta ska naturligtvis inte hindra oss från att ta skolbussen vid ett-två-tiden runt alla dom fina byarna för avslut i Kini.

Så Titikas i Katapola. Det är ett boende som vi bara älskar!!!
Men under det senaste halvåret har min värk i högerfoten bara eskalerat. Då tog jag beslutet att ta kontakt med Porto Katapola för boende där. Precis vid bageriet och Taverna Corner. Trots att det bara är 500 meter till Katapola från Titikas pension. Så det är med sorg i hjärtat jag har gjort detta val.

Hälsar Birgitta från Norwegians flyg.
Svara med citat