Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2017-01-10, 07:08
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 922
Standard Sv: Vart skulle ni åka...? Vilken ö...?

Om man kör o hyr bil så skulle jag säga Peleponesos allt det finns men inte på samma ställen mer genuint blir det nog inte heller. Den turims vi stötte på var i princip helt riktad mot Grekiska turister. alternativt Lesvos (har fördelen att man själv kan bestämma precis hur turistigt man vill ha det, ) men jag anser nog som sagt att man iaf för Peleponesos måste ha bil för att det ska komma till sin rätt, Lesvos kan kanske funka med buss (men orka ) om man inte vill hyra bil så varför inte Alonisos, i kombo med Skopelos.

Köra bil på Peleponesos var bland den bästa körning jag gjort i Grekland, utmärkta vägar, bra skyltat och folk kör relativt vettigt, antal farliga situationer pga övriga trafikanter var 0 till antalet vilket är rekord, natt o dag jämfört med Kreta, ringa trafik, Lesvos iofs inte hellr några problem men man får vara mer på sin vakt och Mytelini var klart mer hysteresisk att köra igenom än Kalamata, vi satt och dividerade en hel del om varför de kör så mycket bättre på Peleponesos än på öarna utna att komma fram till någon bra teori.
Svara med citat