Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2017-01-06, 22:29
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 350
Standard Sv: Vart skulle ni åka...? Vilken ö...?

Ja du Aina, det var ingen dålig kravlista som du riggade. Tvivlar på att någon här på Kalimera mäktar att leverera ett resmål som fullt ut täcker allt det du listat. Men säkert är vi en hel del som försöker föreslå något som kommer nära.

Mina förslag är .....

1 Skopelos. Inga fina stränder i Skopelos stad, men om du kan tänka dig att åka buss eller eget fordon en liten stund så finns många härliga stränder att välja på. Dock inte kilometerlånga finkorniga sandstränder, men ujjj så sköna och vackra ändå. Och på kvällarna så hittar du allt det andra i Skopelos stad.

2 Karpathos. Om du är beredd att se till att vara lite mera rörlig på egen hand, d v s buss, båt, men framför allt moppe eller bil, ja då kan du hitta allt det du söker på Karpathos. Du bor i Pigadia och förflyttar dig till det du söker. Och det är inte bara målet som är det fina. Resan dit går inte heller av för hackor. Därför är förflyttningarna ingen belastning. Och när du inte är på stränderna eller i bergsbyarna så hittar du mat och folkliv i Pigadia där du bor.

Jag tycker att din lista beskriver en Tulipanaros. D v s något som inte finns. Men mina förslag kommer trots allt ganska nära tycker jag!

Masse
Svara med citat