Visa ett inlägg
  #76  
Gammal 2016-04-24, 12:07
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Resa ARN-RHO bokad....

Sondag 24 april.
Nu nere peau Zephyros en svaeng....Vi haller peau att fylla poolen peau Garden Villa, d.v.s jag fyller, fast Andreas och Maria gjorde ren den....Det tar ju nagra dar att fylla den, sa jag saetter peau vattnet naer jag aer s.a.s hemma....Var Andreas aer just nu vet jante, men telefonen aer avstaengd, sa antagligen aer han peau nat mote....Han har nan position i hotellaegarnas forening, har jag for mej....Fint vaeder idag, laber bris och ca 26 grader...Nadja, var ukrainska stormvind, staeder inne peau kontoret, sa jag fick minsann vackert vaenta nan timme innan jag kom at datorn....Under tiden sa malade jag tva sma fyrkantiga blomkrukor ljusbla....Sen en ny parasollfot blev gron, och sa gick jag runt och kollade de staket jag malat, for ljuset haer aer ju sa starkt, som bekant, vilket gor det i vissa laegen svart att se var man har malat, kontrasterna blir sa starka, sa man missar en och annan yta ganska regelbundet....
Sonerna Diakidis bar ut alla solsaengar, som aer i trae och jaettebastanta...en elefant skulle laett kunna ligga peau en utan att den gick sonder....dom kommer att halla bra laenge till....
Nu aer det dags att haelsa peau Jonathan Preece, aka English Jon, for han beraettade idag per telefon att han minsann fatt tag i ett ok biblioteksprogram, daer man kan laegga upp sina bocker pa olika staellen, samt aeven laegga in arkivet peau molnet, eller om det var programmets server....sa nu minsann ska jag kunna ga in i hans program ifran Sverige, och se VAR hans bocker finns, om dom aer inne, och dessutom kunna paxa/bestaella tills naer jag kommer till Karpathos naesta gang....
Naer Andreas var peau Garden Villa igar,lordag, sa sagade och klippte vi en del buskar och traed, och nu ska jag fraga English Jon, som har motorsag, om han kan komma och ta ner en tjock gren av ett eukalyptustraed.....han eldar lite med ved under vintern, och har varit och sagat pa GV tidigare.....
Sa over and out for now from Pigadia...
Mikke
Svara med citat