Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2005-04-19, 20:09
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Mycket förändrat??

Citat:
Ursprungligen postat av Maeta
Väntade med spänning på svar på detta inlägg jag med!
Detta år vill jag så gärna komma till Chrissomilia också. Någon som har erfarenhet av båt, taxi eller vandring (går det?) dit?
Maeta
Tack för alla svar!
Då vi var där, i juni-00, åkte vi båt till Chryssomilia. Vi var 6 pers. som åkte med. Då vi kom fram till "lilla hamnen" så kom ett par gående. Dom hade vandrat hela vägen från Fourni by, utan solhattar eller kepsar samt utan VATTEN Kvinnan var alldeles slut, även mannen mådde dåligt. Troligen hade det fräst om deras fötter om dessa hade stoppats ned i havet omgående En av dom, minns inte vem, var väldigt rädd för att åka båt och därför vandrade dom. Men tillbaka löste det sej på detta viset; En av männen som åkte båten dit var totalt vettsktämd inför hemfärden. (Det blåste rejält denna dag o vågorna slog över så vi alla blev våta). Det byttes plats helt enkelt Dom två som inte ville åka båt skulle ta taxi som skepparen ringde efter. Skepparen själv bodde i Chryssomilia nere i husen vid stranden. Det är visst 8-10 km landvägen, och vägen går uppe på en bergsrygg, vackert men finns ej någon skugga på hela vägsträckan
Jag berättar bara vad det "vandrande paret" sade då vi sågs eftersom jag alls inte vandrat denna vägen själv
Får nog bli en tur till Fourni, det börjar kännas viktigt
/Birgitta
Svara med citat