Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2016-01-04, 09:31
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Noen BERGSBYER i Ytre MANI (nær Kardamili/Stoupa/Ag.Nik)

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
SÅ vackert.. inspirerar verkligen till ett besök!!..
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Åh så vackert! Går det buss från Kardamili?
Lissi
Citat:
Ursprungligen postat av Monica C Visa inlägg
Nä men åhhh så vackert,alla vackra stenar den utsmyckade kyrkan och målningarna,jag blir helt tagen.
Tack snälla att jag fick se och njuta av dessa bilder👏
Monica😍
Citat:
Ursprungligen postat av Thira Visa inlägg
Jättevackert Kari,
Tack för tips och fina bilder. Har för mig att Proastio ligger på nära avstånd till Kardamyli och ska vara en lätt vandring, lätt att hitta dit och inte särskilt jobbig? (rätta mig gärna om jag har fel). Har tänkt göra ett besök där i maj.
Takk for positive tilbakemeldinger, Sunny, Lissi, Monica og Thira

- det skal komme bilder fra flere bergsbyer/bilder, disse byene er virkelig spesielle, og naturen rundt helt fantastisk
Det får vi som er kjører bil med oss og, men å VANDRE her gir selvsagt de aller beste opplevelsene (savner en smiley med hjerteøyne)

Det går buss, eller har i alle fall gjort det tidligere, Lissi, men veldig f å, evt kan du få det til å passe med buss en vei, og vandre den andre.
Det er nok bena eller eget kjøretøy som er sikrest.

Petrovouni er den nærmeste byen når du går fra Kardamili, det er få km, og når du bor hos Stella er du allerede på rett vei, Thira
Det finnes jo gode vandringskart og veldig mange, korte og lange vandringer i området.
Kanskje det finnes flere muligheter fra Kardamili til Proastio, men ellers er det en sti (sier vi) / vandringsvei som starter rett ovenfor Foneasstranda
Hvor jobbig den er vet jeg ikke, men noe bratt må den vel være - men så lang er den ikke

Senast redigerad av kari den 2016-01-04 klockan 09:58.
Svara med citat