Ämne: Tinos direkt
Visa ett inlägg
  #42  
Gammal 2015-05-28, 18:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tinos direkt

Sunny, jag har haft jackan på vädring hela dan och den luktar fortfarande...de andra kläderna jag hade har jag tvättat!.

Idag var det mulet redan på morgonen, mest norrut på ön och enligt prognos skulle regn komma...Jag packade, efter frukost i trädgården, ner grejer i väskan så jag skulle kunna övernatta i Pirgos eller Panormos om jag ville, men när jag kom till Pirgos så var byn nästan öde...På de två timmarna jag vandrade runt i denna gudomliga by så såg jag inte 20 människor förutom de som jobbade på cafe och tavernor...Här är ju inga turister!!!.
Precis när jag kommit ner till Panormos för att kika där om ev rum så började det duggregna och på hamnpromenadens alla tavernor såg jag inte en enda lunchgäst, så jag bestämde att det vore för trist att bo där..Det får vänta till nästa Tinostripp. När bussen kom så åkte jag med tillbaks till Chora. Jag hade sällskap med ett underbart par i 70- årsåldern från Storbritannien. De är ute på en 2 månaders ö-luff med enbart rygga och de vandrar efter Dieter Graafs bok. Efter Andros, där de började förra veckan så åker de nu efter 5 dagar här till Syros och så vidare neråt till bla Sifnos 4 dagar...men vilka öar innan kommer jag inte ihåg. De har luffat i hela världen ihop sen de möttes för några år sen...Åh så inspirerande de var!
Nu drar molnen ihop sig riktigt, men jag hoppas komma iväg på en sen måltid på Michalis för att på håll ( och förhoppningsvis mer rökfritt ) kunna lyssna på Liseta som sjunger ikväll också.
Mer nöje än så blir det inte ikväll....

I morgon om det är uteätarväder på kvällen bjuder Nikoleta på mat i trädgården för alla gäster. Hon har börjat laga idag och det luktar gudomligt i trappuppgången... Hon är makalös!
Oj, nu tar vinden i !!!

Lissi
Svara med citat