Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2014-10-16, 00:02
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 331
Standard Sv: En dag på Skopelos

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Ja, Masse då är det väl dags att åka till Skopelos Jag vet ju att du gillar Karpathos, eller hur? Det gör jag också, väldigt mycket, men Skopelos är nog kanske snäppet högre upp för min del. Kanske det är Skopelos stad som är lite mysigare än Pigadia, även om Pigadia också är trevligt. Öarna påminner lite om varandra, men Karpathos har en mera dramatisk natur än Skopelos. Båda öarna är fantastiska att åka runt på med moppe och sen finns det så många otroligt fina stränder runt om hela ön. Så åk dit!

Maria

Det låter fint Maria. Om man ska vara ärlig så är det väl inte Pigadia som är det bästa med vårt älskade Karpathos, så jag kan tänka mig att Skopelos stad kan vara snäppet bättre i det avseendet. För övrigt är naturen på Karpathos något alldeles speciellt som nog inte låter sig jämföras med någon annan ö jag varit på. Därför närmar jag mig andra öar med stor ödmjukhet och öppenhet för andra intryck som kan vara speciella för dem. Att jämföra är att bädda för besvikelse. Men Skopelos har på alla bilder jag sett, både dina och andras, verkat vara en mycket vacker ö. Och du har helt rätt, vi åker gärna moppe för att njuta av Grekland och dess underbara stränder. Så Skopelos ligger bra till för oss.

Dock har det denna höst blivit för sent för oss att finna den värme vi vill ha i Grekland. Därför har det i dagarna bokats en vecka på en annan återvändar-ö. Det är Fuerteventura, som vi om några veckor besöker för sjunde gången. Härligt resmål på senhösten och/eller vårvintern. Det är inte så dumt att ha två favoritländer att resa till.

Masse
Svara med citat