Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2014-09-13, 16:24
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Skopan vid 6 BF

Åh ... Jag blev KÄR. Igen Jag hade varit här 3-4 gånger innan, senaste gången var -08. Inte haft någon impuls att åka tillbaka förrän nu.

Och jag hade glömt den där magin som Amorgos har. Här är underbart! Kan inte komma tillbaka fort nog.

I fortsättningen kommer jag nog att klara mig med två öar, Amorgos och Tilos. De kompletterar varann så bra, ger mig olika slags upplevelse och jag tycker om båda.

Här är sig likt sedan -08, i Katapola är bara fler restauranger och biluthyrare. Vid Agios Pavlos finns ett flott hotell med pool (idiotiskt nog, havsvattnet kan nästan inte vara klarare än där). Och i Chora är ju tyvärr To Chyma igenbommat, det är så tragiskt med hans död.

Ja, här är mycket turister, tycker jag nog. Det är mycket folk på restaurangerna på kvällarna.

Men det känns inte FÖR mycket (utom vid Agia Anna men där är det ju alltid för trångt). Bara tillräckligt många för att man ska kunna smälta in och känna sig lite anonym, ingen tavernaägare behöver tjura för att man går förbi.

Och mixen är jätteskön. Jag hör mest franska och italienska. Inte särskilt mycket svenska, trots att jag bor på Eleni. Här brukar ju det kritiseras för att vara svenskinvaderat men åtminstone nu är det inte det. Sedan jag kom hit för två veckor sedan imorgon har jag hört mer italienska och tyska än svenska här på pensionatet.

Senast redigerad av inkfish den 2014-09-13 klockan 16:31.
Svara med citat