Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2014-06-06, 10:08
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Miniluff Sifnos - Egina

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Jag har ju nyss varit på en öluff i maj och jag såg att det var extremt lite turister överallt förutom alla kineser i Oia (från kryssningsfartygen). Det är inte som förr i övärlden, om jag jämför med förr så är det lika tyst överallt, så var det inte för några år sedan. På de båtturer jag tog så var båtarna i princip tomma, de som åkte var församlade på däck och båten var nästan tom inne. Av den anledningen tror jag inte att det är nödvändigt att boka något i förväg även om det är i augusti när grekerna har semester. Tror inte de har råd att åka som förr. Detta är vad jag tror, kanhända jag har fel.

Yanna
Ja det verkar vara motsägelsefulla rapporter om antalet turister som ska till Grekland i år. Alla tidningar här hemma rapporterar om ökat intresse för Grekland. Min dotter som jobbar på Fritidsresor säger att Grekand gått om Turkiet som bäst bokat i sommar. Nu gäller väl ökningen charter men det borde väl också gälla överlag?
Fast just nu så säljer Apollo ut flygstolar till helgen för 98 kr och då kan man ju undra hur bokningsläget är? Som sagt motsägelsefullt!

Katitzi
Svara med citat