Visa ett inlägg
  #94  
Gammal 2014-05-03, 15:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: till Karpathos april 2014

Lordag 3 maj....
Andreas skulle komma upp till Garden Villa, och det gjorde han vid nietiden. Jag holl peau att frukostera, men noterade hans ankomst (Vespan) Sen knallade jag runt huvudhuset, och deau var Andreas i full faerd med att gora ren poolen....Rengoringsmedlet visade sej vara 33% hydrocloric acid,vad det nu heter peau svenska...( men det vet saekert nan Kalimist..)
Inte helt kul att sta nere i en pool och gnugga syra peau vaeggar och golv, men som tur var sa blaste det till deau och deau....
Detta syragnuggande holl peau i nagra timmar, sen skoljde vi me vatten, och deau var det mesta av kalken borta....Kemi aer inte mitt huvudaemne...
Sen forsvann Andreas, ety han hade nan som vaentade, och jag bidde emsammen om att saga traed....Sa jag gick upp och sagade, och sagade och sagade lite till, tills jag bidde trutt i armarna....
Deau gick jag hem (!) och lunchade,ty jag hade naera till min bostad...
Sen for jag meddelst scootern ner till Pelagos, daer de flesta Panaretosarna voro fullt sysselsatt med diverse. Dimitris avskedade mej fyra ganger, men detta lyssnade jag icke peau, ety jag har variabel horsel....Igar em jobbade jag hela tiden, och inte en Panaretos sa langt ogat kunde neau....
Vael daer idag, sa fortsatte jag att mala dorrar, och naer dom var malade, sa malade jag den yttre dorrkarmen,samt lite blatt pa kontakten,bara peau kul....
Alla Panaretosarna voro forsvunna naer jag kom ut fran toaletterna, sa jag avslutade maleriet med att fylla i en ljusare bla daer det var utfraest spar....
Nu nere pa Zephyros, och jag far avsluta snabbt, ety dotter Sofia satt och spelade nat spel naer jag kom, och hon vill gaerna fortsaetta, kan jag forsta......
Mikke
Svara med citat