Visa ett inlägg
  #80  
Gammal 2014-04-28, 11:24
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: till Karpathos april 2014

..tack alla for snaella kommentarer!!
Idag, mandag 27 april kom jag ut saecken lite tidigare aen vanligt...Efter dusch och frukost ringde jag Chronis, och vaeckte honom... Sen traeffades vi hemma i hans morsas laegenhet, och foro sedan till jaern-och faergaffaeren, daer vi kopte sandpapper,penslar och faerg till toalettdorrarna pa Pelagos. Efter detta foro vi vidare forbi PotPurri, daer det ligger en del affaerer som saeljer speglar,ramar,badrumsgrejer,etc.....
Vi voro peau jakt efter tvenne speglar med ram, att saettas upp i varje toalett. Vi bestaellde tvenne speglar med ram, att avhaemtas imorron, sen kikade vi pa lite tjockare och finare toalettstolssitsar, ety de tunna i plast icke aero so skona att sitta peau...
Damen foreslog att jag skulle inkomma med ett ex av de redan installerade, vilket jag instaemde i,sa endera dan tar jag loss en sits fran Pelagos och far till affaeren....
Sen minst fyra krokar, dom skruvar jag forstas fast pa en fin planka, som sen skruvas fast i vaeggen....
Slutligen, en fin bild,av foreslagsvis, det gamla Pigadia eller nat annat tjusigt.....
Chronis hade parkerat lite trangt, sa han stack och jag stack oxo, fast upp till posten, som till min fortjusning var oppen.(varit daer fyra ganger,och alla ganger staengt)...Daer inhandlade jag fem st frimaerken, och skrev raskt ett vykort ( det fran Elias Kafeneon) till en liten tjejkompis (Line,8 ar) pa Lamberget,Karlstad.
Sen forbi Italienska Huset, daer jag kikade in hos Andreas och haelsade pa en grekisk dam, Helena, fran Piles. Sen upp i huvudhuset och titta in hos Dimitri Sevdalis, han med vaexhuset. Dock var han djupt involverad i grekisk administration samt hade kunder,sa jag fikade med nagra andra i samma rum. Nu pa Zephyros, vadret aer baettre aen igar, men en del moln finns peau himlen, men vindarna aer svaga.....
Nu aer det nog dax for lunch, och jag sticker till Nenas Tavern, for jag har med mej en bit lagrad Praest-ost (Kvibille eller Allerum) som hon ska fa smaka peau.....Sen blir det till Pelagos for att se hur jobbet ska laeggas upp....Det finns en del skrot (de gamla dorrarna,etc) peau baksidan, och dom maste forslas bort...
Den gamla soptippen, som lag pa hojden mellan Amopi och Pigadia, aer borta och den nya ligger visst VAELDIGT langt bort, sa Andreas, utan att bli specifik...
Mikke
Svara med citat