Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2006-02-03, 22:06
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Stavern, Norge
Inlägg: 414
Standard Sv: Pigadia, Lefkos eller kanske Amopi?

OK, her kommer noen betraktninger fra et merkelig Amopi-fan:
Om man trives best i Amopi, Lefkos eller Pigadia, er nok og blir en sak som varierer fra person til person. Jeg har bodd både i Pigadia og Amopi, men aldri Lefkos. Kunne aldri tenke meg å være i Lefkos så mye som en uke. Har vært der en dag, og det var nok. Et veldig vakkert sted, og det var mye skog og grønt i forhold til mange andre plasser på øya. Vet imidlertid ikke hvordan det er med skogen nå, etter brannen i høst. Jeg tar meg nok en tur dit igjen til sommeren, men mest fordi de vi reiser sammen med, ikke har vært der. Jeg ble fylt med en litt trist følelse da jeg kom til Lefkos. Ville igrunn bare "hjem" til Amopi og Pigadia igjen. Å satse på å bo der, for så å kjøre inn til Pigadia om kveldene, anser jeg som et håpløst prosjekt, ihvertfall om du er like glad i gresk drikke som jeg. Da må man ta taxi, og jeg vil ikke tro det blir noen billig affære.
Pigadia er en koselig by å bo i, absolutt. OK strand, men ikke blant de beste. Jeg tilbringer mye tid i Pigadia, men har altså valgt å bo i Amopi de fire siste gangene. Det blir Amopi til sommeren også. Lett å komme seg til Pigadia om kveldene, en svipptur med taxi. Kjempefine strender i Amopi, mange gode spisesteder, både for lunsj og på kveldstid, noen hoteller med badebasseng. Mange søte sauer og geiter, mange søte grekere, flere stier enn veier... Tja, hva mer skal jeg si? Deilig å være i Pigadia om kveldene, enda deiligere å komme tilbake til Amopi på natten, til stillhet og ro, du våkner IKKE av biler om morgenen, for å si det sånn.. Og det er også fint å være i Amopi om kveldene. Det skulle flere ha prøvd!
Margrethe
Svara med citat