Visa ett inlägg
  #39  
Gammal 2014-03-21, 23:25
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: till Karpathos april 2014

....nu äre ju mindre än fyra veckor kvar innan resan till Karpathos, så nu får jag ta å schärpa mäg vad anbelangar grejer som ska vara klara innan jag far...
Har idag varit ute i trägårn och befriat från plastpresenning och vält upp LillHedvig, den fina,gamla plastbåt ( 5.50 x 2m ) som jag fick för nåt år sen...
Hon ska förhoppningsvis komma i sjön i år.....Fast det blir nog en del grejande innan hon är klar
.....Haver ringt och mailat Karpathos,( som vanligt) och nu grejas,målas,skruvas det på ön i allt högre tempo.....
Andreas Diakidis har börjat jobba alltmer på både Zephyros och Garden Villa, sen kommer ju resten av familjen hem från Cypern 10 april, så det gäller att snygga till hemmavid.......
Den (eventuellt) nya kocken på Pelagos väntas inom en mkt snar framtid, och det är förstås en viktig funktion, funkar inte kocken, så funkar ju inget........Jag hoppas att Chroni får tag i en riktigt bra kille !!
En och annan grej som ska med till Karpathos haver anlänt via Ebay, nu gäller det att fixa blomvattnare och postkollare hemmavid.....
Apropeau oliver, så fick jag med mej en 3-dm planta av Kalamata-varianten från Chania,Kreta för ca 18 år sen. Den står sen dess i köxfönstret. Häromdan stod jag och kikade ut genom funstret, då såg jag att det fanns ett gäng med minioliver på grenarna, så nu kikas det mkt oftare.....
Måhända jag framåt hösten kan skörda...??
Mikke
Svara med citat