Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2014-02-28, 11:26
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Inflation i bildgåtor ?

Jag tycker överlag att det är få trådar som engagerar just nu... Ibland tittar jag eller gissar på gåtorna och ibland inte precis som jag gör med alla andra trådar. Det är sallan jag tittar på en tråd som rör en ö där jag aldrig varit eller troligen inte kommer åka till. Hoppar däremot aldrig över en Kretatråd

Gick för skoj skull in och tittade på lite statistik... Under hela februari så har 480 medlemmar varit inloggade en eller flera gånger... Av drygt 6000 medlemmar (det står att vi är drygt 10 000 på startsidan men 6000 när man tittar på inloggningar...??En del har inte varit inloggade sen 2005) Alltså har drygt 90% av medlemmarna inte varit aktiva på minst en månad... Detta är såklart en naturlig utveckling när vi har otaliga sociala medier att välja mellan. Kalimera som Greklandsforum är ju outstanding men Kalimera som en virtuell mötesplats har många övergett. För 8-9 år sedan satt vi hundratals medlemmar en fredagkväll och småpratade på Kafé Kalimera...och slogs om datorn med barnen som ville hänga på Lunarstorm Det gör vi på tex Facebook nu istället (iaf vi "gamlingar ) De flesta jag lärt känna här och har kontakt med är sällan eller aldrig inloggade här längre... Men som tur är så träffas vi på andra sätt.
Häftiga diskussioner om ämnen som engagerade är något som jag verkligen saknar och jag vet att avsaknaden av dessa också är orsaken till att många sviker... Många av dessa engagerade människor är ju borta härifrån...en del självvalt och en del inte...

Så visst är det väl tur att det läggs in några bildgåtor/frågebilder ibland för annars skulle meddelandet: "Tyvärr har inga ämnen uppdaterats sen du var inloggad sist", eller vad det brukar stå, komma upp var och varannan inloggning

Midsommar 2007 var över 1000 medlemmar inloggade samtidigt... nu har 1000 medlemmar varit inloggade sen augusti 2013... Så jag tror att vi ska vara glada att det iaf finns Bildgåtor att gissa på

// Malin - som inte var en av de drygt 1000 inloggade midsommar 2007 eftersom jag var på Kreta då

Senast redigerad av nilam den 2014-02-28 klockan 11:52.
Svara med citat