Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2012-08-04, 00:34
IRSAs avatar
IRSA IRSA är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Första gången på Rhodos... :)

Hej på er.
Hoppar in här o talar om att "paraplygatan" ligger i nya delen av Rh.stad. Står ni nere i Mandrakihamnen, där alla turistbåtar lägger till (ryggen mot vattnet) så har ni om ni tittar åt vänster en stor vit sexkantig byggnad som heter Nea Agora (nya torget), i den byggnaden är det massor av turistshoppar som säljer allt mellan himmel o jord, många matställen och en del juvelerare. Där inne finns också den renaste offentliga toalett som jag någonsin varit på, (kostar 50 cent) Luktar fräscht o har anti-skval musik Bakom den byggnaden ligger busstationen där bussarna till Faliraki utgår ifrån. Där ligger också gatan med alla paraplyaffärer. Går ni den gatan upp så kommer ni till "Cypernplatsen" där många märkesaffärer ligger t.ex. Lacoste, Scarabee osv.
Om ni inte är van vid hetsig trafik, smala gator osv. skulle jag ta buss eller taxi in till Rh.stad. Skickar med en länk till bussturlista och priser, där finns även en taxiprislista.

http://www.ando.gr/eot/eng/info.htm

Gud vad jag längtar ner igen, kom hem från Rh.stad för en månad sedan, och kände värmen medans jag skrev detta.

Må så gott, hoppas du hittar paraplyet du vill ha (förra sommaren köpte jag med mig tre hem)

Irene
Svara med citat