Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2012-02-24, 10:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tankar inför sommarens resa

De vi känner och umgås med på t ex Tinos bjuder vi alltid ut en eller ett par gånger under vistelsen, det är självklart, då de också bjuder på mycket smått och gott och fyller kylen när vi kommer samt på måltider... Små gåvor har vi också med hemifrån. Det är inte riktigt det jag menar med mitt inlägg utan mer känslan av att komma ner till öar där man själv njuter semester medan ALLA på ön fått det så mycket sämre....Att vi enbart gynnar lokal handel är självklart för oss och vi handlar alltid på de små supermarket som finns....problemet är ju bara att då grekerna själva gärna gynnar de större kedjorna i mathandlen så försvinner ju de små små affärerna mer och mer...

Men att åka till Grekland igen och igen och igen är ju det enda riktigt konkreta vi kan göra just nu...
Sen kan jag ju tycka att för mig just nu så är en månatlig penninggåva till Elisabets skolprojekt i Afrika kanske mer viktigt för mig än att skicka pengar till Grekland.

Väl på plats i Grekland finns säkert lokala stödaktiviteter som man kan ge en slant till.

Lissi
Svara med citat