Visa ett inlägg
  #33  
Gammal 2011-09-25, 10:11
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Som sagt er det ikke drepte grekere som er hovedsaken når det gjelder Tyskland, men penger Tyskland tvangslånte av Hellas og ikke betalte tilbake - nå verd 500 milliarder kroner. Siden du ikke har kommentert den engelskspråklige linken om dette jeg la ut tidligere, her en en på norsk: http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7806925
Joda, har lest den for lengst, og ser at det "kun" er Polen, Sovjetunionen og Jugoslavia (hvis jeg husker riktig i farten) som hadde større kostnader enn Hellas med tanke på WWII, men mener du at Tyskland også skal betale de landene på samme vis?
Og hva de mange andre landene som led store tap? Hvor mye kostet nedbrenningen av Finmark?
Jeg minner om at krigserstatningene som seierherrene påla Tyskland å betale etter WWI av mange, de aller fleste, anses som den klart viktigste årsaken til hva som ledet opp til WWII.

På et eller annet tidspunkt må man sette et punktum for oppgjøret etter WWII, og i mine øyne er det tidspunktet et godt stykke bak oss i tid.

Hvis Tyskland sier ja, hvilket ikke kommer til å skje, men det er en annen sak, gikk "med på" å betale ut 500.000.000.000 kroner til Hellas hva vil så restgjelden være, og kan de betjene den med solide underskudd på budsjetter og handelsbalanser
Nå har vi i allefall fått et utspill/svar på hvoirdan krisen i Hellas skal løses; send regningen til Hitlers barnebarn.

Er det 1. riktig/rimelig og 2. fornuftig?

Jeg mener klart nei.

Senast redigerad av mouche den 2011-09-25 klockan 10:28.
Svara med citat