Visa ett inlägg
  #52  
Gammal 2011-07-29, 11:44
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Så har jag då flugit med Ryanair för första gången...
Några reflektioner:

- För det första var biljetten inte speciellt mycket billigare. Det var sämre flygtider med andra flygbolag som gjorde att vi i detta fall valde Ryanair.
- Vi reste fyra personer Göteborg-Edinburgh och hade betalat extra för "prioriterad ombordstigning". Men inte hade vi något för det! Alla passagerare började släppas ombord samtidigt c:a 40 min innan avgång. Vi var inte tillräckligt snabba så vi fick sitta utspridda på olika platser i planet.
- Stolsryggarna gick inte att fälla. Hade det varit en längre flygning hade jag fått väldigt ont i ryggen.
- Ingen "ficka" på stolsryggen framför för att förvara tidningar etc.
- Många berömmer Ryanair för att de (oftast) kommer fram i tid. Nåja, det är ju inte så konstigt när man stänger gaten 20 minuter innan avgång och alltså ibland kan komma iväg lite före utsatt tid. Hemresan gick med British Midlands och SAS via Heathrow. I båda dessa fall startade man lite efter tidtabell, men landade ändå före utsatt tid.
- Det man kunde köpa ombord för att äta och dricka var dyrare än på andra bolag.
- Kabinpersonalen verkade vara mer måna om sitt utseende än om serviceanda.
- Uppenbarligen sponsrade Lidl "hela planet". Det satt Lidl-reklam på varenda lucka till förvaringsfacken och stolarna hade företagets färger.

Så... ska jag flyga med Ryanair igen måste de vara mycket billigare eller, som i detta fallet, flyga på bättre tider än andra bolag.

Dessutom kan man av Ryanair inte köpa en resa som kräver byte utan att först hämta ut sitt incheckade bagage och sedan checka in det på nytt igen. Är den första flighten så mycket försenad att man missar den andra, så är det kört. Då får man ingen hjälp eller kompensation.


/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2011-07-29 klockan 12:26. Anledning: Tillägg...
Svara med citat