Ämne: Dricks?
Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2011-07-19, 20:15
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Dricks?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Jag har alltid funderat på om det inte är så också på tavernor etc, att grekerna har en annan prislista och att vi som är tillfälliga besökare får en "turistmeny" med därtill hörande priser. Skulle vara intressant om ni som är bofasta i Grekland kunde sprida lite ljus i den frågan.

Mats
Jeg har i alle fall flere ganger opplevd at etter flere besøk på samme restaurant, har vi plutselig og uten forklaring fått en ny post nederst på logariasmo'en. Under den ordinære sluttsummen har det stått - 10 eller
- 20 % (senest i Aghii Apostoli på Kreta nå i mai), og den endelige summen er redusert tilsvarende. Jeg har gått ut fra at det er en rabatt for stamgjester, og at vi da i alle fall er nærmere den prisene de lokale grekere betaler, men kanskje deres %-sats er enda høyere?

Dette reiser jo også nye spørsmål om driks. Hva gjør man når man får en slik redusert pris? Det virket på en måte litt merkelig å "betale tilbake" prisavslaget man har fått med å gi driks.... Jeg løste det med å gi like mye driks som vanlig ut fra den nye summen, uten å kommentere det.
Svara med citat