Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2010-08-25, 12:24
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 344
Standard Sv: Årets Egina-tur i bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Hej Masse.

Kul att läsa om dina/era tankar om Egina, en ö som vi bara besökt off-season (april och maj) men också gillat på den årstiden. Det gläder mig om de har tagit bort de stora skyltarna med "Systembolaget" för det gav oss liksom lite fel intryck av hur Agia Marina är senare på säsongen, förstår jag nu.

-------------------------

-------------------------

Kul att du nämner Taverna Marathia, för det är så den heter, den som ni har ätit på ute vid Agios Fokas-stranden på Tinos. Den ligger i anknytning till några rum man kan hyra och de kallar man för just Theresa, som du skriver.
Taverna Marathia är vårt absoluta favoritställe på Tinos när det gäller god mat. Vi har bott precis bredvid detta stället, på Golden Beach, där vi har bott i annexet precis intill Taverna Marathia. Endast några få steg från havet när vi började varje dag med en härlig simtur innan frukost. Mycket bra boende!
--------------------------
Nja.......riktigt så är det inte. Jag skrev att "Det är flera år sedan vin- och spritbutiken "Systembolaget" stängde". Det innebär ju dessvärre inte att skylten är borttagen. Som du säkert vet så gör vi i Grekland saker och ting lugnt och stilla, så det dröjer nog ett tag till innan skylten åker. Men det är smällar man får ta.
--------------------------

Tack för tipset. Det innebär ju att man förutom sköna matställen även har koll på ett intressant boende till nästa gång man kommer till Tinos. Dock en liten nackdel att man då hamnar en bit utanför stan. Stort plus med Nikoletas denna gång tyckte vi var just det centrala läget. Vi får se.
--------------------------
Mats
Svara med citat