Ämne: Väderrapport
Visa ett inlägg
  #35  
Gammal 2010-05-14, 08:36
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Väderrapport

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
Hej Kikh Vad jobbar du med nu ? Kommer ihåg att du jobbade i guldsmedsaffär sist. Nu har vi det varmt och gott eller hur, om det inte vore för de jäkla myggen som kommit sista veckan. ...
Jag sålde tvål och traditionella produkter i två veckor i väntan på att vår (chefens) nya bijou-butik skulle bli klar. Nu säljer jag, mestadels, grekisktillverkade smycken. Vi försöker hålla låga priser så att alla ska kunna handla. Nu står jag i en liten butik, ett friestående hus, som flaggar med Kalimeras färger.

Jobbet i guldbutiken hoppade jag av i oktober/november, ibland är sinnesfriden viktigare än månadslönen och den ägaren var ett skolexempel på dålig grekisk chef. Av någon anledning kan gubben inte låta mig vara ifred nu när säsongen är igång, han ringer flera gånger per dag... Jag irriterar honom med att vägra svara .

Mygg, vad är det? Vi har för ovanlighetens skull inte många alls och jag brukar vara den första de ger sig på. Värme har vi däremot och grekerna har redan börjat klaga. "Po po, kane zesti simera!" Är det ite för varmt så är det för kallt... Idag strålar solen och temperaturen håller redan runt +26. Det är som om vädergudarna försöker locka turisterna att trotsa strejker och oroligheter.

//Kikh
Svara med citat