Ämne: Köpa laptop
Visa ett inlägg
  #39  
Gammal 2010-01-14, 12:59
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Köpa laptop

Kjøpte nettopp en ny laptop, en kremhvit og lekker MacBook med 13 tommers skjerm. Jeg er strålende fornøyd!
Har jobbet både på pc og mac tidligere, men mac er suveren! Den er utrolig enkel å jobbe med, og det er lett å sette seg inn i hvordan ting virker for en lite datakyndig (som meg). At det knapt finnes virus som angriper mac er jo også en fordel. Leverandøren klargjorde samt lastet inn de programmene jeg trengte for 1200 NOK, her må jeg legge til at jeg hadde mange av programmene på min gamle mac, så de trengte bare oppgraderes. Da jeg fikk mac'en hjem, var det bare å starte den opp og begynne å jobbe, alt fungerte perfekt, og det har det gjort siden.

Mht stasjonær/bærbar maskin blir vel det smak og behag. Selv synes jeg en laptop er like behagelig å jobbe på som en stasjonær. I tillegg til at man kan ta den med på reise, er det også fint å sitte med den i sofaen, på balkongen, i sengen. Jeg har trådløst internett både i Stavanger og Nafplio, og en morgentime i sengen med cappuchino og nettavisene er slett ingen dum start på dagen.

PS: Kom på en liten sak mht virus. En venninne kjøpte en ny Toshiba-laptop for halvannet år siden. For noen måneder siden brøt den helt sammen, ingenting virket. Hun leverte den til reparasjon, og der fant de ca 20 ulike viruser på harddisken og 60 på minnepinnen!! Hun har vært meget påpasselig med å oppgradere antivirusprogrammet sitt, men ikke fullt så påpasselig med å ikke åpne lenker i e-poster fra ukjente avsendere...

Senast redigerad av Admirala den 2010-01-14 klockan 13:08. Anledning: Virus
Svara med citat