Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2010-01-01, 11:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 338
Standard Sv: Debacle del fyra; Turistfällor

God fortsättning Birgitta o Arne!

Vilken skön start man fick på det nya året med ny läsning om era irrfärder. Jag fortsätter att förundras över er utförliga dokumentation som ger denna möjlighet till återblickar. Absolut något att ta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
På Tinos, dit vi rest på endagstur från Syros, förundrades vi över den konstiga mattan som var applicerad på höger sida längs jättetrappan upp till den enorma kyrkan mitt i byn. Vi kunde därtill skåda hurusom ett äldre grekpar kröp upp mot kyrkan på den utrullade mattan.

Nåväl, vi satte oss ner på gubbfiket i hamnen att folklivet beskåda. Så beställde vi ett litet krus vitt och till detta lite mezes att mumsa på.
Efter viss tidsutdräkt anlände kyparen med några fat mezes samt en jättelik karaff vitt vin.. Nog var det dryga litern, ja snarare 1,5 liter i karaffen. Men inte var det dyrt. Notan landade på sex Euro allt inkluderat.
Vinet gick ner men tid tog det. Nu vet vi exakt varför folk kryper på knäna upp till kyrkan. Det är den våldsamma överserveringens fel….
Ha ha.... Har läst om kyrkan och därtill hörande matta på Tinos. Men jag har aldrig fått riktigt klart för mig bakgrunden till densamma. Nu vet jag. Förmodar att det inte blev tal om en lika snabb avfärd här som med bussen vid Syntagma.

Mats
Svara med citat