Visa ett inlägg
  #13  
Gammal 2008-10-08, 16:33
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 242
Standard Sv: Frågor om Chios

Tackar tackar tackar så hemskans mycket för all denna info och de fina bilderna!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Påminner, men ändå inte. :-)
Lagom kryptiskt där. Jag tolkar det som att en Lesbosälskare i alla fall inte är HELT fel ute på Chios.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
En fantastisk plats om man kan avstå exempelvis shopping, souvenirer, party och fina stränder.
Och det kan vi absolut (när det gäller fina stränder åtminstone några dar)

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle i så fall ha valt Karfas, Megas Limionas föll inte oss i smaken alls. Karfas är Chios största turistort, det är dit nästan all charter går (dock inte från Sverige).
Bra att man, tills vidare i alla fall, kan räkna bort Megas Limionas. Blir skapligt svårt att bestämma sej ändå. Och "Chios största turistort" lär väl inte vara sådär extremt överbefolkat andra halvan av september, va?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Inte långt fågelvägen, men ”väg-vägen” är det ganska långt till Volissos. Men det är nära till Nagos och stränderna därovan. Långt om ni kör moppe alltså.
Vi har inget emot att ligga ute på vägarna i flera timmar på moppe. T ex var sträckan Petra-Agios Isidoros på Lesbos en ren njutning för oss. Nu förväntar jag mej kanske inte att vägarna ska hålla samma höga kvalitet som på Lesbos. För det gör dom väl inte, va?

/Thomas
Svara med citat