Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2008-07-19, 18:17
isabellklockare isabellklockare är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Priser, öar, boende mm mm mm


Nu har jag kommit hem efter att varit i grekland en månad på öarna Paros, Naxos, Ios, Syros, Mykanos och i huvudstaden Aten ... Fick mycket hjälp av den här sidan och vet själv vad man ville veta innan man åkte. Så tänkte skriva lite priser och vad jag tyckte var värt att se och uppleva. Jag är 17 år och åkte dit med min kompis så det är inte säkert att en 60 årig gubbe och tant gillar samma saker men men så här tycker jag iaf.

IOS, MYKANOS, SYROS = Där kan man hitta bra uteliv.
Ios var helt klart bäst!!!!! människorna var fest glada, gratis att komma in på nästan alla ställen och priserna på mat, dricka, boende var låga.
Mykanos var helt annorlunda priserna var GRYMT HÖGA. Vissa barer kostade det 600kr att komma in på. Men om man är homosexuell ska man helt klart åka dit.
Syros var det också helt okej fest liv på men den ön var inte lika mysig som dom andra öarna. Det var mera som en storstad i miniformat. Där blev vi också lurade på pengar 2 gånger

Paros, naxos: Mysiga öar med fina stränder. Finns inget att göra kvällarna om man inte hittar kul kompisar. Så där var det bara till att ligga och sola o bada. Men många killar kom fram till en och bjuder på drinkar, visar olika saker man kan göra på ön mm mm mm så man hittar snabbt kompisar som man kan vara med på kvällarna. På naxos märkte man att det verkligen var turist sälle och övarallt hörde man svenskar som pratade.

Athen: värt att vara i några dagar men INTE alls lika mysigt som på öarna!!!


PRISER:
Buss från flygplatsen : 29kr

BÅT: från
Pireus till paros ca 300kr
Paros till naxos ca 100 kr
Naxos till ios ca 80 kr
Ios till syros ca 150 kr
Syros till mykanos ca 100 kr
Mykanos till Pireus ca 300 kr

Tunnelbana 5kr

Snabbmat : 15 – 25 kr
Restaurang: från 60 kr (sen när man får notan får man betala massa saker som man inte har beställt som de har bjudit på och massa konstiga avgifter)

Öl: 10 kr
Sprit på flaska från 30kr
Drinkar 50 kr (om man e tjej behöver man inte köpa xD )

Boende: vi bodde som billigast för 60 kr natten och dyrast 150 kr natten.

vi skrev upp allt som vi köpte på hela resan och då var det mat varje dag (snabbmat), några öl varje dag, boende, båtresor, glass nästan varje dag, en del kläder (märkes kläderna e grymt billiga), flygresan och allt gick på 10 000 kr vi var då borta i 30 dagar!

vet inte riktigt vad människor vill veta mer men fråga om det är någonting ... Detta var iaf det bästa jag har gjort i mitt liv SÅ TVEKA INTE PÅ ATT ÅKA!!
Svara med citat