Visa ett inlägg
  #63  
Gammal 2008-07-14, 22:15
Kalypso Kalypso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: Resa tillbaka till och aldrig mer.

Jag vill alltid tillbaks till Amorgos. Trodde aldrig jag skulle bli en återvändare eftersom jag är så nyfiken och vill upptäcka nya platser/nya öar. Men vid mitt andra besök på Amorgos tänkte jag till min stora förvåning tanken: jag behöver aldrig resa någon annanstans i hela mitt liv. Jag blir så oerhört lycklig ända in i själen av att bara vara där i lilla underbara Katapola.

Naxos är också en storfavorit, så mitt problem är hur jag ska hinna med alla andra platser jag drömmer om, när Naxos och Amorgos ligger där och väntar på bekvämt avstånd från varandra.

Just nu står en "turne" på Södra Kreta högt på nyfikenlistan.

Patmos, Lipsi, Sifnos, Syros vill jag gärna återse.
Samos, Milos, Folegandros och Skiathos också.
Alla öar har ju sin speciella charm och lämnar minnen kvar, kan inte säga att jag besökt någon plats i Grekland som jag inte vill återse.

Två ställen jag dock inte direkt drömmer mig tillbaks till är Kos (som jag besökte i en annan tid) och Laganas på Zakynthos (vacker strand men i övrigt ocharmigt).
Snart väntar ett första besök på Kefalonia, som efter mycket velande blev mitt val för en veckoresa eftersom Naxos/Amorgos ligger lite långt bort för en så kort resa tycker jag.

Kalypso
Svara med citat