Ämne: Snorkling?
Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2005-08-06, 16:28
MonicaC MonicaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 83
Standard Sv: Snorkling?

Ett litet tips till :
Gå ner till gamla hamnen och ta en båttur runt ön!
De brukar avgå runt kl 10 på förmiddagen men ta en av de största typ Sporades Express tror jag den hette , för blåser det för mycket kan inte de små båtarna gå in till Lalaria och det är ett MÅSTE på den resan runt , den färgen vill man inte missa !
Den turen vi tog gick runt ön och även till Tsougrias som oxå har jättefint vatten och strand ! Vi hann med 4 stopp för bad och lunch den där dagen , Lalaria , Kastro ( där man hinner upp och titta ) ,Asselinos och Tsougrias.
Och utifrån vad vi såg från båten så hittade vi en nästan ödestrand som vi återvände till MÅNGA dagar där vi nästan fick stranden för oss själva ( och den kunde vi åka till även med buss ) men den hemligheten håller jag för mig själv så inte alla hittar dit ! Vi träffade jättemånga trevliga greker som kom ut från Aten som inte ville att vi skulle sprida ut denna lilla pärla !
Så man behöver inte ligga och trängas med alla andra på de stora stränderna ! Titta lite bredvid de stora stränderna och hitta ert eget smultronställe !

Ni kommer få en toppen semester på Skiathos jag lovar !!!

/ Monica , som inte heller tycker om att ligga skavfötter med någon annan men ändå har Banana Beach som en av favoriterna ( ombyte förnöjer )
Svara med citat