Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2008-04-06, 14:13
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Amorgos - lång resa till slutmål

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Jag hade nog känt mig lurad om jag bokat charter till Amorgos och inte fått information om transfern före.
Jag har inget minne av vad Always hade gett för information om transfern i sin katalog men letade fram den lilla katalog som Small World hade för 1996, det koncept som Ving hade under ett par år på 90-talet (ja, jag sparar på alldeles för mycket). De hade nämligen också Amorgos som resmål. Där stod "Flyg till Santorini, transfer 4 timmar, övernattning på Naxos både på dit- och hemresa". Men samtidigt som vi åkte var det med en norsk tjej, som åkte med just Small World, och hon åkte precis samma transfer som vi. Enligt sambon fick vi besked om på Naxos att det skulle ta 4 -5 timmar - det tog 9 timmar med gamla Skopan.

Just 1996 blåste det trots allt inte så farligt när vi åkte. Året efter däremot åkte vi till Amorgos igen och då gungade det rejält. Minns att jag ringde min mor när Skopan lagt ut från Koufonissi och bokstavligen skrek henne i luren "att det gungar som f-n..." Undrar just vad hon tänkte då ! Senare under den turen stängde de av så man fick inte gå upp på däck och sätta sig, Fast vi satt kvar där hela tiden och var ganska blöta och frusna när vi kom fram till Aegiali.

Mer nostalgiska minnen från Amorgos för 10 - 11 år sedan är att mobiltäckningen var ganska dålig. Jag hade investerat i en mobiltelefon för att det skulle vara lätt att nå oss (sambons föräldrar hade då lite svårt för tanken att vi skulle ut och resa och inte hade, som de uttryckte det, "någonstans att bo".) I Aegiali var det ingen täckning alls men bakom kantinan vid Agia Anna gick det alldeles utmärkt att ringa .

Celbe
Svara med citat