Visa ett inlägg
  #60  
Gammal 2007-08-22, 11:30
ZoM ZoM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 116
Standard Sv: Hur träffades du och Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det turkosa vattnet beror väl delvis på att havet är dött så det ska vi kanske egentligen inte glädjas över. Så häftiga, vilda vackra stränder som jag vandrat på i Brasilien har jag dock aldrig sett i Grekland och då har jag varit på många öar. Nej den jämförelsen haltar i mina ögon en aning. Har du sett de orörda stranderna i Pipaområdet som man kan klättra till när det är lågvatten och delfiner tumlar bara en bit ifrån dig. En fantastisk upplevelse.

Eva
Hej Eva!
Vi alla har ju olika syn på hur en perfekt strand ska vara! Och i mitt inlägg refererar jag till MIN åsikt inte din hur en perfekt strand ska vara...

Kul för dig att du uppskattade Pipas stränder. Jag tyckte att det var på tok för höga vågor och strömmar, att vattnet var grumligt och fullt med massa tång och sand. Inte min kopp med te alltså. Praia do centro var ju visserligen inga höga vågor , men ändå väldigt smutsigt vatten. Visst var delfinstranden Praia do Medeiro väldigt vacker och jag var ute med en båt och tittade på delfinerna, det var mäktigt. Brasilien är ett vacker land, och har många fördelar som ej grekland har men i MINA ögon och MITT tycke så är stränderna på thassos bättre pga att man kan bada och att havet är klart och rent..
Svara med citat