Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Film & Litteratur (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=26)
-   -   turkisk serie som sänds i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2184)

Sagapo 2005-10-18 20:56

turkisk serie som sänds i Grekland
 
Är det någon som följer eller sett den turkiska/grekiska serien som går varje måndag i Grekland? Såg ett avsnitt då Nazlin och hennes man nikos åkte på semester till en grekisk ö, den var verkligen underbar och jag förälskade mig i den på en gång. Har tråkigt nog glömt namnet på ön och frågor nu er som kan tro sig veta vilken ö jag pratar om.

Sagapo

......som varit borta från kalimera sååååååå länge.....men är nu tillbaka!!

inkfish 2005-10-18 21:04

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
Småöar nära Turkiet är ju bl a Symi och Kastelorizo. Ringer det nån klocka?

epiros 2005-10-18 21:17

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Sagapo
Är det någon som följer eller sett den turkiska/grekiska serien som går varje måndag i Grekland? Såg ett avsnitt då Nazlin och hennes man nikos åkte på semester till en grekisk ö, den var verkligen underbar och jag förälskade mig i den på en gång. Har tråkigt nog glömt namnet på ön och frågor nu er som kan tro sig veta vilken ö jag pratar om.

Sagapo

......som varit borta från kalimera sååååååå länge.....men är nu tillbaka!!



Välkommen tillbaka :)

bye_bye Tommy

finlandssvenska 2005-10-19 08:52

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Sagapo
Är det någon som följer eller sett den turkiska/grekiska serien som går varje måndag i Grekland? Såg ett avsnitt då Nazlin och hennes man nikos åkte på semester till en grekisk ö, den var verkligen underbar och jag förälskade mig i den på en gång. Har tråkigt nog glömt namnet på ön och frågor nu er som kan tro sig veta vilken ö jag pratar om.

Sagapo

......som varit borta från kalimera sååååååå länge.....men är nu tillbaka!!


Jag tittade på serien när jag var i grekland i juli. Då kom den flere gånger i veckan. Min pojkvän påstod att det var till Symi dom åkte till. :confused:

inkfish 2005-10-19 15:58

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av finlandssvenska
Jag tittade på serien när jag var i grekland i juli. Då kom den flere gånger i veckan. Min pojkvän påstod att det var till Symi dom åkte till. :confused:

I så fall, Sagapo, kolla bilderna från Symi som finns länkade under resmålsbeskrivningen för Symi här på Kalimera. Du ser direkt om det är samma ö, finns bara en hamnby som ser ut så. (Kastelorizo påminner lite grand men är mycket mindre)

Sagapo 2005-10-19 19:31

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
tack sååå hemskt mkt. Det var Symi :) :)

Tack allihop!!

Sagapo

pinulk 2005-10-23 21:28

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
Är det serien Arxipelagos med titelsång av Pasxalis Terzis?
Såg ett avsnitt i maj. Snyggt och stämningsfullt.

Sagapo 2005-10-26 00:02

Sv: turkisk serie som sänds i Grekland
 
Jag har ingena aning om vad serien heter :confused:

men på beskrivningen låter det som den ;)

Sagapo


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT