Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Parga (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Meteora (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39982)

elca 2016-04-10 19:19

Meteora
 
Ska till Parga den 1 augusti och vill gärna åka till Meteora, bokat med ving och ser att man kan boka deras utflykt dit,är det bra alternativ eller finns det andra på plats?

Majjlo 2016-04-11 06:10

Re: Meteora
 
Jag har inte gjort utflykten, men du kani alla fall boka den via Apollo också, även om du reser med ett annat bolag. Det kan ju vara värt att jämföra deras paket. 😊👌🏻

simetra 2016-04-11 08:15

Sv: Meteora
 
Jag tror utflykterna är rätt så likvärdiga faktiskt. Bokade den via Ving (Thomas Cook group) för en massa antal år sedan och hade en kvinnlig engelsk-grekisk guide, helt suveränt bra! klapp_klap Man fick så mycket intressant berättat under resans gång. Med på bussen var vi några olika nationaliteter, kanske mest för att det var i lågsäsong (i slutet av september) och att de skandinaviska gästerna helt enkelt inte fyllde upp en hel buss.

Det mest irriterande jag kan tänka mig om man bokar lokalt (fast kanske inte just denna utflykt) är att man får en guide med gäll skrikig röst som pratar usel engelska (...har hänt :o)


Simetra :)

Kalimera 2016-04-11 13:53

Sv: Meteora
 
Citat:

Ursprungligen postat av elca (Inlägg 385575)
eller finns det andra på plats?

Vi har åkte med Synthesis Travel till Meteora. Det är den bästa utflykt jag har gjort i Grekland, och dessutom hade vi det bästa guiden jag någonsin träffat på. Tjejen var grek, pratade perfekt engelska, och hette Katarina. Om hon fortfarande guidar vet jag dock inte.

Wardakis 2016-04-11 15:41

Sv: Meteora
 
Jag frågade efter henne när vi bokade med samma företag 2014 men hon var inte kvar där. Vi var supernöjda med utflykten som var en dagsutflykt och billigare än med vår researrangör.

Helena S 2016-04-11 22:40

Sv: Meteora
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 385613)
Vi har åkte med Synthesis Travel till Meteora. Det är den bästa utflykt jag har gjort i Grekland, och dessutom hade vi det bästa guiden jag någonsin träffat på. Tjejen var grek, pratade perfekt engelska, och hette Katarina. Om hon fortfarande guidar vet jag dock inte.

Apollo har inga utflykter nu i maj, så jag tackar för tipset med Synthesis Travel :)

Få se hur det blir, funkar det inte nu så tar vi Meteora en annan gång.

Helena S :)

Tobbe S 2016-04-12 10:01

Sv: Meteora
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 385613)
Vi har åkte med Synthesis Travel till Meteora. Det är den bästa utflykt jag har gjort i Grekland, och dessutom hade vi det bästa guiden jag någonsin träffat på


Det är bara att instämma. De berättande som guiden gjorde under resan till Meteora var fantastisk, intressant och fängslande.


Tobbe

Kalimera 2016-04-12 15:53

Sv: Meteora
 
Citat:

Ursprungligen postat av Wardakis (Inlägg 385621)
Jag frågade efter henne när vi bokade med samma företag 2014 men hon var inte kvar där. Vi var supernöjda med utflykten som var en dagsutflykt och billigare än med vår researrangör.

Synd att hon inte vara kvar, men det gjorde ju inget för ni var ju nöjda ändå. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Tobbe S (Inlägg 385660)
De berättande som guiden gjorde under resan till Meteora var fantastisk, intressant och fängslande.

Härligt! klapp_klap


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT