Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hemelektronik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Kompaktkamera med WIFI (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=34875)

Netwolf 2013-11-27 14:15

Kompaktkamera med WIFI
 
Är det någon som har erfarenhet av digitala kompaktkameror med WIFI? Det jag är ute efter, är att kunna ladda upp en bild till sociala medier via Wifi, direkt från kameran. Kameran är då ansluten via Wifi, eller mot en internetdelad iPhone.
Testade en Canon Digital Ixus 140, men det var inte helt lätt. Enligt uppgift, kunde man lägga in Facebooks kontouppgifter i kameran och så skulle man kunna ladda upp den direkt. Funkade inte alls. Fick istället skicka över bilden till min iPhone, för att sen därifrån ladda upp den. Det funkade, men man var tvungen att dra ned bildstorleken, annars gick det inte. Värdelöst alltså. Då kan man ju lika gärna plåta med iPhonen istället. :mad:
Har tittat på andra, som t ex Nikon Coolpix S6500. Den har Wifi, men när man börjar syna den närmare, stödjer den inte filuppladdningar!

Verkar som Wifi för digitalkameror ligger i sin linda än. Nån som har bättre erfarenheter? :confused:

/Netwolf

para poli 2013-11-27 17:53

Sv: Kompaktkamera med WIFI
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 319380)

Verkar som Wifi för digitalkameror ligger i sin linda än. Nån som har bättre erfarenheter? :confused:

Märkligt! Små datorer med kamera har ju funnits länge. Dessutom kan man ju ringa med dom också...

Kalimera 2013-12-02 15:53

Sv: Kompaktkamera med WIFI
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 319380)
Verkar som Wifi för digitalkameror ligger i sin linda än. Nån som har bättre erfarenheter?

Jag har tyvärr ingen erfarenhet. Det är väl sista rycket för små digitalkameror. Mobilerna tar nästan, eller lika, bra bilder, och då behövs inte digitalkameror med WIFI.

Netwolf 2013-12-02 18:44

Sv: Kompaktkamera med WIFI
 
Kan vara så. Casio har ju redan en kamera med zoomobjektiv och Android pekskärm, så jag vet inte ens om man ska kalla det kamera eller telefon..

/Netwolf

Fysimera 2014-02-08 18:49

Sv: Kompaktkamera med WIFI
 
Nu är det dax för oss att inhandla en ny "tålig fick kamera".
våra krav:
1. Kunna tappas i marken.
2. Tåla regn och sandstorm.
3. Fotografera under vattnet men ej djupare än 2 meter nödvändigt, kunna simma med kamera.
4. SNABB uppstart för ögonblicks bilder.
5. Liten och kunna ha i fickan ej väska.
6. Gärna GPS möjlighet när man fotar unika blommor.
7. Makro för närbilder
8. Zoom min 5X
9. SD kort till datorn
10. WFI.

Givetvis skall bilderna bli bra men det gör säker alla kameror i dag.

Jag har fastnat för NIKON AW 110 ( har ju sen tidigare en Nikon D90 som jag är nöjd med).

Har någon erfarenhet av denna Nikon AW110?
Var kan man köpa den online för lev till Kreta till bra pris?
Vet någon om det kommer en ny Nikon AW 1xx snart?

Olle


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT