Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resebrev (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=33814)

Kalimera 2013-07-01 17:02

Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Årets tionde resebrev är publicerat. Ni hittar resebrevet här.

Malina 2013-07-01 21:02

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Ett alldeles underbart resebrev! Tack!!!!!

Tom 2013-07-01 21:34

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Tack !
Bästa resebrevet jag läst här ! klapp_klap
/ Tom

maji 2013-07-01 21:36

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
ÅhAng_elx Ett sådant underbart resebrevklapp_klaptack;)
Så roligt att din resa blev så lyckad

//majibye_bye

Ylva A 2013-07-01 22:15

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Tack för ett mycket personligt och djuplodande resebrev. Jag både tror och hoppas att det är fler som blir inspirerade att berätta om sina resor, när de läser om din resa.
/ Jannis

KR 2013-07-01 22:36

Re: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Underbart!
//
KR

Sunny12 2013-07-01 22:48

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Underbart, roligt och inspirerande resebrev! Visst är det härligt och spännande att resa själv, knyta nya kontakter osv känner igen mig i det du skriver..Amorgos måste jag bara besöka...klostret där är verkligen speciellt, hela ön verkar intressant!

Sunnybye_bye

Lissi 2013-07-02 09:07

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Ett mycket vackert och tankeväckande resebrev! Vackra foton också.

Jag tillhör också de som haft förmånen att resa ensam och det är helt andra möjligheter att knyta nya kontakter på ensamresor än när man åker flera. Man kanske är mer öppen för det när man är ensam än när man åker två, vilket ju nästan alltid innebär små kompromisser av olika slag. Sen beror det ju givetvis också på hur man själv är som person. Är man själv öppen för samtal så öppnas många dörrar.

Amorgos har jag e-guiden till....Man kanske skulle göra resan också medan man orkar gå i trappor ;)
Tack nu för att vi fick följa med.

Lissi

Birgitta63 2013-07-02 09:31

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Trevlig läsning samt mkt härligt du fick va med om . Kändes som man reste med dig hela vägen klapp_klap
Birgitta

yannis 2013-07-02 09:37

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Efter att läst resebrevet kände jag att det är tur att vi har inplanerat en tur till bl.a. Amorgos i september/oktober.:)
Vad härligt du skriver! klapp_klap
Birgitta.

pawik 2013-07-02 10:02

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Tack för ett personligt och jättetrevligt resebrev.klapp_klap

/pawik

Eva L 2013-07-02 10:09

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Vilket trevligt resebrev och från mina två favoritöar Folegandros och Amorgos.
Underbart. Länge sen jag besökte Amorgos så det är kanske läge för det nästa år. :)

Eva

Thira 2013-07-02 12:30

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Tack för alla vänliga ord.
Det är faktiskt mycket er förtjänst att min resa blev så bra. Jag fick så många bra tips och svar på alla mina triljoner frågor om öarna i Kalimeras Forum. Men även av att läsa alla era fina resebrev.
Roligt om även jag nu kan vara med och inspirera andra till att resa till dessa fantastiska och säregna öar..

Ja, jag håller med er! Att resa ensam gör att man är öppen för kontakter och tillfälligt småprat på ett annat sätt.
Är ganska säker på att jag inte skulle träffat så många trevliga och roliga bekantskaper om jag gjort samma resa med en vän. Helt enkelt eftersom att man då har varandra att prata med.

Är enormt glad att jag upptäckte Amorgos och Folegandros, så tack! för alla era beskrivningar och svar. Och även, naturligtvis till Kalimera själv, som gjort en toppenguide med bra tips om Amorgos (beställde ingen om Folegandros).
Fortfarande finns det mycket kvar att se på båda öarna. Det är bra, för då måste jag åka tillbaks och se dem en annan gång. Kanske ses vi där då!

bye_bye

gunnar 2013-07-02 17:01

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Härlig läsning. Nästa år räknar jag med att återse iaf Amorgos, Santo och Naxos och jag längtar redan

kari 2013-07-02 18:25

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Takk for et veldig inspirerende og velskrevet reisebrev fra deilige øyer, Thira bye_bye

Annwi 2013-07-02 18:25

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Tack Thira för ett mycket fint skrivet resebrev! Jag blev väldigt berörd av dina personliga reflektioner över dessa fantastiska öar. Dina ord beskriver precis det jag känner.

Anne

Alala 2013-07-03 09:33

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Håller med alla andra här. Ett verkligt fint, underbart och personligt resebrev. Tack Thira!klapp_klap

/ Anne

martinifk 2013-07-04 03:16

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Instämmer här med. Sällan skådat ett härligare resebrev. Följde verkligen med på ett underbart sett under hela läsningen. :)

Aina 2013-07-21 19:16

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Åh, vilket roligt resebrev att läsa! Blir nästan lite sugen på att resa ensam, men framför allt på att åka tillbaka till Amorgos. När vi var där bodde vi både på Katapola och i Egiali. Blev mest förtjusta i Katapola, men sedan när vi mindes tillbaka, så var det vandringarna till Tholaria och Langada från Egiali... Vill nog tillbaka tilll båda byarna igen. Har inte gått sträckan mellan Tholaria och Langada.

Santorini har jag aldrig varit särskilt nyfiken på, men har hört fler och fler (även utanför Kalimera-forumet) tala varmt för ön, så jag får kanske omvärdera.

Tack för trevlig läsning!
Aina

Marianne 2013-07-22 10:14

Sv: Amorgos, Folegandros, och en liten gnutta Santorini och Naxos
 
Åh, så fint skrivet, Thira!
Och vilka härliga öar du valt, man får verkligen intryck av att de passade dig helt perfekt.

Så underbart att läsa om dina upplevelser, tankar, intryck, förändringar. Man får själv en stark längtan tillbaka till dessa fina platser, som jag är glad över att ha fått uppleva - och klostret på Amorgos: ett underbart måste! Förstår hur du träffades av starka känslor där.

Hoppas du får återse några av dessa pärlor igen. Tack för att du delade med dig!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT