Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Alonissos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=140)
-   -   Bestämt mig för Alonissos 2015 :) (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36509)

Maggy 2014-07-10 12:39

Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
...har nu bestämt mig för en/två försommarveckor till Alonissos 2015 _B-anana ...tänker mig Votsi och Hippocampus Studios...verkar himla mysigt... :o ...vad tror ni om det?



bye_bye Maggy

Helena S 2014-07-10 13:52

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Väldigt bra val av ö! klapp_klap :D

Hälsar Helena som var på Alonissos i maj och som mer än gärna återvänder bye_bye

Marianne 2014-07-10 14:19

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Det blir säkert jättebra. Hoppas du blir nöjd.

Maggy 2014-07-10 14:28

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
...inte som Tilos... flabb_flab ...men det blir säkert alldeles fantastiskt bra ändå... :o ...har ingenting emot att "förälska" mig i ytterligare en liten ö... ;)




bye_bye maggy

Kalimera 2014-07-10 16:50

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 337786)
tänker mig Votsi och Hippocampus Studios...verkar himla mysigt... :o ...vad tror ni om det?

Hotellet vet jag inget om, men Votsi är en av mina favoriter på Alonissos. Vilket vatten! Kolla här.

Maggy 2014-07-10 18:28

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 337806)
Hotellet vet jag inget om, men Votsi är en av mina favoriter på Alonissos. Vilket vatten! Kolla här.

Åh...tack Janne!! Vilket fantastiskt vatten :o Nu hoppas jag bara att Ving har kvar Votsi till nästa säsong... flabb_flab ...kommer att boka så snabbt det bara går... _B-anana ...blir säkert hur bra som helst!!


bye_bye Maggy

Kalimera 2014-07-11 10:42

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 337825)
Vilket fantastiskt vatten

Så där ser det ut runt hela Alonissos. Fantastiskt vatten!

Maggy 2014-07-11 12:06

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 337855)
Så där ser det ut runt hela Alonissos. Fantastiskt vatten!

:o ...helt underbart...vad tror du om att bo i Votsi? Tänker att boendet ligger ca 50 meter från stranden och den lilla hamnen med tavernor... :) ...känns som lugnet där skulle passa mig :o ...tänk om jag hade haft en semestervecka till övers i höst... flabb_flab


bye_bye Maggy

Kalimera 2014-07-11 17:26

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Ligger hotellet i Votsi eller Patitiri?

Maggy 2014-07-12 00:59

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 337880)
Ligger hotellet i Votsi eller Patitiri?

Det ligger i Votsi...ca 1-1.5 km från Patitiri... alldeles vid hamnen...om du har hamnen i "ryggen" så lite snett upp till höger...om jag har förstått det rätt...kolla här :) http://www.hippocampus.com.gr/

Helena S 2014-07-12 10:07

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Hotellet ser mysigt ut! Votsi är lugnare än Patitiri, som också är väldigt lugnt (precis som hela ön var). Det beror förstås på vad man vill få ut av sin semester, men åker jag tillbaka kommer jag förmodligen att bo i Patitiri igen. Men bor du där i Votsi har du nära till en fantastiskt vacker strand (en av mina topp 3-stränder på ön), som du kommer till genom att gå genom skogen. Jag gillade Tilos väldigt mycket, men blev verkligen förtjust i Alonissos, så just nu är den min favorit (sorry Tilos). ;)

Underbar ö, fantastiskt vatten, god mat och genomtrevliga människor. Vad mer behöver man? ;) :rolleyes:

Ha en härlig helg! :)

Helena S bye_bye

Maggy 2014-07-12 10:56

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 337925)
Hotellet ser mysigt ut! Votsi är lugnare än Patitiri, som också är väldigt lugnt (precis som hela ön var). Det beror förstås på vad man vill få ut av sin semester, men åker jag tillbaka kommer jag förmodligen att bo i Patitiri igen. Men bor du där i Votsi har du nära till en fantastiskt vacker strand (en av mina topp 3-stränder på ön), som du kommer till genom att gå genom skogen. Jag gillade Tilos väldigt mycket, men blev verkligen förtjust i Alonissos, så just nu är den min favorit (sorry Tilos). ;)

Underbar ö, fantastiskt vatten, god mat och genomtrevliga människor. Vad mer behöver man? ;) :rolleyes:

Ha en härlig helg! :)

Helena S bye_bye


Låter helt fantastiskt bra, Helena S :) Ja hotellet verkar vara litet och mysigt, med fin utsikt :o ...tänker mig att Votsi ligger sådär mitt i med närhet till strand, gamla chora, Patitiri och den lilla fiskehamnen med några mysiga tavernor? :) ...annars har jag som alternativ Paradise Hotel i Patitiri...har ju tid på mig att fundera lite... flabb_flab Vad härligt att du blev så förtjust i Alonissos :) Jag blir allt mer övertygad om att lilla Alonissos också kommer att bli en favoritö för mig :)

Ha en härlig helg du också! :)

bye_bye Maggy

Kalimera 2014-07-14 13:33

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 337912)
Det ligger i Votsi...ca 1-1.5 km från Patitiri... alldeles vid hamnen...om du har hamnen i "ryggen" så lite snett upp till höger...om jag har förstått det rätt...kolla här :) http://www.hippocampus.com.gr/

Det ser verkligen fint ut. Skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där. :)

Maggy 2014-07-16 18:13

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 338091)
Det ser verkligen fint ut. Skulle mycket väl kunna tänka mig att bo där. :)

_B-anana jag har lagt in bevakning på Hippocampus på Ving... flabb_flab ...allt för att kunna boka så snabbt det bara går... :D

Ett bra tips då alltså, Janne... :) ...nästa gång du kommer till Alonissos... flabb_flab ...annars...lovar att rapportera när jag är där till nästa vår... :)


:rolleyes: /Maggy

Kalimera 2014-07-16 20:33

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 338337)
lovar att rapportera när jag är där till nästa vår...

Ser fram emot det. :)

Maggy 2014-08-10 10:35

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Hur långt är det till gamla Chora från Votsi? :o ...respektive från Patitiri?



bye_bye Maggy

Kalimera 2014-08-11 20:04

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 340319)
Hur långt är det till gamla Chora från Votsi? :o ...respektive från Patitiri?

Vet inte hur långt det är, men enligt Google Maps är det cirka fem km från Votsi och cirka tre från Patitiri. Vi brukar gå stigen upp till Chora från Patitiri och det tar en 30-45 min på ett ungefär.

Du kan läsa om en av våra vandringar till Chora här.

Maggy 2014-08-16 13:25

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Åh, tack för länken :) vad härligt det ser ut :o ...är det möjligt att ta taxi till och från Old Chora på kvällen?


_B-anana Maggy

Helena S 2014-08-17 11:47

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Du kan absolut åka taxi till och från Old Chora. :) Vi gick både upp och ner från Patitiri, det tog väl ca 1 timme på vägen upp (stannade och fotade en hel del) :rolleyes: På vägen ner gick det lite snabbare att gå.

Om du vill kan du säkert be personalen på hotellet ringa efter en taxi och sen avtala tid med taxichaffören om vilken tid du vill bli hämtad från byn.


Ha en härlig söndag! :)

Helena S bye_bye

Maggy 2014-08-17 15:36

Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)
 
Tack Helena S :) Låter ju fantastiskt trevligt! Kanske det finns en bra gångväg från Votsi till Old Chora jag kan testa på dagen också _B-anana Taxi på kvällen låter som en bra idé!


Önskar dig också en skön söndag flabb_flab

bye_bye maggy


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT