Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Ångest... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=40763)

Netwolf 2017-02-09 22:18

Ångest...
 
Det är februari och vi har ännu inte bokat nåt för Grekland 2017... olustig känsla :eek:

KR 2017-02-09 22:28

Sv: Ångest...
 
Men usch va otäckt!
Då är det dags att ändra på det.
//
KR

Helena S 2017-02-09 22:39

Sv: Ångest...
 
Why oh why? :confused:

Kan ni göra något för att det ska bli bättre? :)

Helena S - som ska testa Kykladerna för första gången :o

Masse 2017-02-09 22:57

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 394947)
Det är februari och vi har ännu inte bokat nåt för Grekland 2017... olustig känsla :eek:

Men hallå! Det finns ju alls ingen anledning att känna olust. Tänk så härligt ..... att veta att man ska till Grekland 2017 ...... men att inte ha en aning om vart. Då är det ju en riktigt spännande och go känsla.

Det gäller att suga på det länge. Kanske ända tills en flygstol är köpt och använd, och man har landat någonstans i Grekland och säger ..... "Jaha, vad känner vi nu för? Vart ska vi dra hän?"

Själva har vi det läget just nu. Inget bestämt. Inget bokat. ...... så länge man nu kan klara att hålla bokningsfingret i styr. Men jag tycker att det är en go känsla.

Njut! _B-anana

Masse

Kajja 2017-02-10 06:43

Sv: Ångest...
 
Netwolf, känslan du skriver om måste väl kallas
"Positiv ångest" ?!:D:D
Finns det inte ett sånt ord så kan man nog inte
beskriva tillståndet tydligare i alla fall klapp_klap

Njut av "friheten" av att kunna ta det som det kommer.
Något jag önskar att jag kunde lära mig :o:o
/ Kajja 👱

Hasse 2017-02-10 09:09

Sv: Ångest...
 
Ångest kan också handla om att det för vissa av oss är omöjligt att bara boka och vara glad att man kan resa vart man vill i Grekland när som helst under de bästa månaderna.


Det är för många osäkerhetsfaktorer, mest att få till tillräckligt med gemensamma semesterveckor beviljade från respektive arbetsplats för att få till det vi har planerat.


Men i det ligger också en viss charm, en spänning, en oro mm. eftersom det antagligen kommer att gå hur bra som helst. Som alltid, om obegränsat med tid och pengar fanns så hade jag aldrig skrivit detta just nu.


/Hasse:cool:

nilam 2017-02-10 09:47

Sv: Ångest...
 
Det skulle jag också haft om inget vore bokat... men igår bokade jag årets sjätte Kretaresa och då får jag ångest ;) Nu finns det ingen mer ledighet att boka upp :/ Att planera och boka är "nästan" lika roligt som att åka :D

Alala 2017-02-10 10:23

Sv: Ångest...
 
Min ångest handlar om att inte veta om jag kan resa till Grekland överhuvudtaget i år. :confused: Jag som var där senast i september 2014. Så då förstår ni säkert att det är frågan om en mycket stooor ångest! :(

Men jag hoppas att så många som möjligt kan resa i år och berättar här om sina resor. Även Netwolf! :D

/ Anne :)

Kajja 2017-02-10 10:39

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 394954)
Det skulle jag också haft om inget vore bokat... men igår bokade jag årets sjätte Kretaresa och då får jag ångest ;) Nu finns det ingen mer ledighet att boka upp :/ Att planera och boka är "nästan" lika roligt som att åka :D

Oj..!!! Årets sjätte resa!!!😨
Förstår dig...Till Kreta skulle jag lätt
kunnat pendla om tid o pengar fanns :D
Jag har varit lite av en resebyrå till mina
föräldrar och till goda vänner förra veckan.
Det blev bokat på 2 ställen på Kreta.
Jag blir lika ivrig att trycka på bokaknappen
som dom _B-anana Planeringen är verkligen halva nöjjet!
/ Kajja 👱

Kalimera 2017-02-10 10:41

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 394947)
Det är februari och vi har ännu inte bokat nåt för Grekland 2017...

Samma här. Inget bokat. :o

Fajotta 2017-02-10 12:08

Sv: Ångest...
 
Vi ska prova Korfu:D

Carle 2017-02-10 12:18

Sv: Ångest...
 
Inte heller nåt bokat. Men spanar...


Greklandsmässan är 18-19e mars iår, fick mässrabatt förra året. Hoppas på det i år med.


6e juni är en tisdag, klämdag 5e så tar jag lör-lör behövs bara 3 dagar för en v i Grekland. Span på Karpathos, östra Kreta, Lefkas, Parga eller Skiathos. Får se varman hamnar. Men kul att leta o jämföra priser samt utflykter. Sommarens 2 v blir nog på Kreta.

Carle 2017-02-10 12:19

Sv: Ångest...
 
Just ja
Glömde Kefalonia och ev Zakynthos, fast sistnämda är Fredagsflyg. Synd Halkidiki går måndagar. Tui eller Ving har helger men bara hotell med dubbelrum

nilam 2017-02-10 21:12

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 394962)
Oj..!!! Årets sjätte resa!!!😨
Förstår dig...Till Kreta skulle jag lätt
kunnat pendla om tid o pengar fanns :D
Jag har varit lite av en resebyrå till mina
föräldrar och till goda vänner förra veckan.
Det blev bokat på 2 ställen på Kreta.
Jag blir lika ivrig att trycka på bokaknappen
som dom _B-anana Planeringen är verkligen halva nöjjet!
/ Kajja 👱


Jag har också en egen resebyrå;)Men jag bokar bara till folk som vill till Kreta ;D Ja man är verkligen priviligierad som kan pendla till stället man älskar! Men i år blir det en vecka mindre och en resa mindre än ifjol då jag slog rekordet med 14 veckor ;) Undrar hur mycket man reser när man väl blir pensionär? ;D
// Malin

Getpinglan 2017-02-10 22:43

Sv: Ångest...
 
Inget bokat och också ångest, delar lite av det som du Alala beskriver. Osäkerheten är stor.

Sedan är det fler i familjen och man kanske bör visa dem mer av världen än bara Grekland... Det gnager också.

Kajja 2017-02-10 22:50

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 394985)
Jag har också en egen resebyrå;)Men jag bokar bara till folk som vill till Kreta ;D Ja man är verkligen priviligierad som kan pendla till stället man älskar! Men i år blir det en vecka mindre och en resa mindre än ifjol då jag slog rekordet med 14 veckor ;) Undrar hur mycket man reser när man väl blir pensionär? ;D
// Malin

Undrar hur mycket man reser till Sverige då!!:D:D
/ Kajja 👱

Helena S 2017-02-10 22:55

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 394988)
Undrar hur mycket man reser till Sverige då!!:D:D

Klockren kommentar, Kajja! :D

Jag får ibland frågan om vart i Grekland jag ska flytta när jag blir pensionär :rolleyes:

Helena S :)

Kajja 2017-02-10 23:08

Sv: Ångest...
 
Förresten...Vit tog ju en restresa till Zakynthos för några år sedan... helt oplanerat. ... Har vi varit där 3 gånger nu och det går inte att jämföra med älskade Kreta, men vi blev riktigt kära i den ön!!💛💜
Inget vi hade förväntat oss!! Kul med såna överraskningar😄
Annars gillar vi ju mest det genuina Grekland..men det var nåt som vi inte kan sätta fingret på med ön..👆💞🌴
/ Kajja 👱

Kajja 2017-02-10 23:13

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Helena S (Inlägg 394990)
Klockren kommentar, Kajja! :D

Jag får ibland frågan om vart i Grekland jag ska flytta när jag blir pensionär :rolleyes:

Helena S :)

Vi kommer att bo på Kreta!! Redan bestämt.
Inte köpa-hyra👍
September till december...sedan Mars till slutet på juni!klapp_klap

Helena S 2017-02-10 23:29

Sv: Ångest...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 394992)
Vi kommer att bo på Kreta!! Redan bestämt.
Inte köpa-hyra👍
September till december...sedan Mars till slutet på juni!klapp_klap

Vad roligt att ni har bestämt er! Hyra tror jag också på. Var någonstans på Kreta?

Helena S :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT