Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Nakenbad (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3927)

Tems 2006-04-10 16:17

Nakenbad
 
Jag och min fru tycker om att sola och bada nakna....hur är det med detta på Kreta? Vi skall dels vara lite i Chania men mest i sydvästra delen (Elafonnissos). Tips?
Ann och Thomas

ENIAC 2006-04-10 16:36

Sv: Nakenbad
 
Hej!

Officiellt är inte nudism tillåtet på Kreta (Grekland överhuvudtaget). Emellertid finns det en mycket liten nudiststrand i Hersonissos på nordkusten som ska vara väldigt vacker, men räkna inte med avskildhet. Varken på öst-eller västkusten finns några nudiststränder, men om ni lyckas hitta en avlägsen strandremsa är det ju fritt fram...

Veronica - som föredrar vita linjer :)

myssa 2006-04-10 19:51

Sv: Nakenbad
 
det förekommer visst naken stränder på kreta. bland annat dyktikos/lendas på sydsidan, damnoni stranden, 40 min promenad från plakias och ena delen av red beach på matala.
du undrade också om elafonisi och där har jag ofta sett nakenbadare och ingen verkar höja särskilt på ögonbrynen. oftast ligger naturisterna i någon utav de små vikarna runt ön. för att få dom bör man vara ute tidigt på morgonen.
annars så är det gott om mysiga små badvikar över hela kreta.
hoppas ni finner det ni söker.
myssa... som oftast badar med badkläderna på ;)

bengtv 2006-04-10 19:59

Sv: Nakenbad
 
Plakias på sydkusten är ett litet paradis för dom som gillar nakenbad.
Det finns tre stränder som det badas och solas nakna på.

ENIAC 2006-04-10 22:27

Sv: Nakenbad
 
Oops! Hade tydligen fel! :o Har inga personliga erfarenheter av detta utan jag refererar bara till vad jag har läst om på nätet...

Veronica_B-anana

Eva L 2006-04-11 08:57

Sv: Nakenbad
 
Det finns en sida någonstans i intenetvärlden som innehåller bra information om naturistbad eller nudistbad. Den har en bild med fotspår i sanden. På Kreta finns det dock så många avskilda vikar att den som vill bada utan kläder lätt hittar sin plats. Däremot är det inte ok att klä av sig på ex stadstranden i Rethymnon.

Eva

Christer 2006-04-11 10:42

Sv: Nakenbad
 
Hej. det finns mängder av trevliga stränder på Kreta där möjligheten att bada naken finns. Mest på den sydvästra/södra delen av Kreta från Fallassarna till Matala där finns de flesta stränderna.

Rekomenderar Paleochora med nakenbad på en bit av sandstranden, Sougia där man går österut på stranden, sötvattenstranden mellan Loutro och Chora Sfakion. Går badbåt från båda hållen, eller ta en promenad österut från Loutro längs stranden, klapperstensstrand med en taverna. Från Rethymnon är det enklast att ta lokalbussen till Plakias.

tinatoon 2006-04-11 12:39

Sv: Nakenbad
 
Den stranden i Hersonissos är välkänd bland besökarna där. En hel del greker besöker den, annars mest äldre turister. Inte så mycket ungdomar. Lugn och behaglig strand, avskildhet är nyckelordet. :)

Carinale 2021-09-12 10:23

Sv: Nakenbad
 
Hejhej - länge sedan någon skrev något i just denna tråd så tänkte att det var dags.

Älskar att bada utan blöta badkläder och slipper helst trista vita delar av en solbränd kropp gillar dock inte att hänga på traditionella nudiststränder utan föredrar lite mer avskilda platser.
Vår favorit är i Sougia men även Ligres är fina platser.
Men som någon skrev ovan - man får leta upp en en egen vik och lättast gör man det om man hyr en skoter.:)

Carinale 2021-09-12 11:28

Sv: Nakenbad
 
Citat:

Ursprungligen postat av Carinale (Inlägg 441908)
Hejhej - länge sedan någon skrev något i just denna tråd så tänkte att det var dags.

Älskar att bada utan blöta badkläder och slipper helst trista vita delar av en solbränd kropp gillar dock inte att hänga på traditionella nudiststränder utan föredrar lite mer avskilda platser.
Vår favorit är i Sougia men även Ligres är fina platser.
Men som någon skrev ovan - man får leta upp en en egen vik och lättast gör man det om man hyr en skoter.:)

Bör tilläggas... detta avser Kreta.
Vi är där just nu så det var därför som jag förutsatte att 'alla' förstod det flabb_flab

Netwolf 2021-09-12 12:26

Sv: Nakenbad
 
Vet att en av stränderna bortanför Damnouni beach vid Plakias är ett nudistbad. När dotra var mindre var vi där och badade (påklädda) och hon tyckte det var så pinsamt att hon vägrade ta av sig solbrillorna! flabb_flab

Såg först inte att tråden var så gammal, så jag blev halvchockad att se signaturen ENIAC igen. Hon var en flitig skribent på sin tid, men hon är inte längre aktiv. Ibland undrar man över vad som hänt med folk som bara lagt ned. :(

/Netwolf

Smultron 2021-09-12 13:06

Sv: Nakenbad
 
Det finns en sida/guide på nätet som handlar om naturistbad. Sök på "captain barefoot" så kommer den upp. Såg att det fanns en speciell avdelning om just Kreta.

Kalimera 2021-09-12 14:34

Sv: Nakenbad
 
https://www.kalimera.se/resor/bilder/nudism-naxos.jpg

Här har jag skrivit om nudism i Grekland (och på Kreta.)

Masse 2021-09-12 17:04

Sv: Nakenbad
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 441912)
Ibland undrar man över vad som hänt med folk som bara lagt ned. :(

/Netwolf

Det gör jag också! Saknar er! Några har ju av en eller annan anledning blivit förbaskade och öppet aviserat sitt avhopp. Men det är inte så många. En del har bara tystnat. Synd tycker jag! :(

Masse

Hasse 2021-09-12 19:38

Sv: Nakenbad
 
Det blir osökt en hel del funderingar om de som inte längre är här. Oavsett orsak tycker jag vi ska ha full respekt för deras agerande då vi i många fall inte har en aning vad som har hänt.

Man kan ha intresset kvar men vill man inte vara med här så vill man inte.

Orsakerna kan tendera till att vara känsliga av en mängd olika anledningar.

Jag kollar så ofta jag kan, varje dags födelsedagsbarn och majoriteten av dem har inte varit inloggade på många år. Lika mycket majoritet är de jag inte alls känner igen, ganska få har jag sett skriva här genom åren.


Jag tycker vi ska lägga krutet på att vi vårdar gemenskapen mellan varandra, vi som oförtrutet hänger oss kvar och skickar åsikter, känslor och erfarenheter.


/ Hasse


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT