Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Glad Midsommar från Sifnos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21107)

Kalimera 2009-10-20 13:54

Glad Midsommar från Sifnos
 
När vi var i på Sifnos i somras skickade vi ett vykort till en kompis för att gratulera på 40-årsdagen, och önska en glad midsommar. Kortet postades i Faros och kom fram till adressaten i fredags. Hon blev förvånad, det blev inte jag. :)

yannis 2009-10-20 14:12

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Den 22 september skickade vi 17 "vykort" i form av små musmattor med solnedgångsmotiv från Fourni. Egenhändigt gjorda och dubbelt porto. La dom på den lilla, gula, brevlådan utanför postkontoret längs huvudgatan.

Bland annat till dig och C.

Inget vykort har kommit fram. Skulle vi ha skrivit GOD JUL på korten?flabb_flab

Birgitta (före detta postis och :()

Kalimera 2009-10-20 14:29

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 184001)
Inget vykort har kommit fram. Skulle vi ha skrivit GOD JUL på korten?

Det borde ni ha gjort. :)

Vi har inte fått något, trots att ni - och jag - är fd postisar. flabb_flab

Arne 2009-10-20 15:37

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
För skojs skull dristade jag mig nyss att tillskriva webmastern på Fourni i ärendet om våra 17 musmattor vi postade på ön i mitten av September.

Svaret kom inom 30 minuter, och manade till underdånigst eftertanke

Arne

Dear Arne Andersson,

Unfortunately, there were some delays this summer as an employee of our
Post died.

We apologize for the circumstances!


Manolis

Athanasia 2009-10-20 15:41

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
flabb_flabflabb_flab...ja vad säger man...

Wardakis 2009-10-20 15:53

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Kompisar på Kreta skickade ett julkort till mej före julen 2007. Det kom fram i juni 2008. Jag skickade ett sms och tackade för julkortet när det kom. Kompisarna låg
då på stranden i Stavros och fick sej ett gott skratt. Dom är luttrade, har bott där
i många år.
Gunilla

Arne 2009-10-20 15:53

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Kantänka det var självaste Postmästaren som var huvudpersonen i det begravningsfölje vi fick skåda från Toulas balkong nu i September??

Arne

inkfish 2009-10-20 16:48

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 184031)
Kantänka det var självaste Postmästaren som var huvudpersonen i det begravningsfölje vi fick skåda från Toulas balkong nu i September??

Min tanke också när jag läste svaret! Otroligt!

I så fall kan vi efterskänka våra musmattor, tack ändå, Arne och Birgitta:o

Lissi 2009-10-20 16:59

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 184008)
Vi har inte fått något, trots att ni - och jag - är fd postisar. flabb_flab

...eller just därför!:D;)

Lissi

Leena 2009-10-20 21:34

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Kanske töms "lådan" i Faros efter att säsongen är över. Korten jag skickade därifrån i början av juni har denhär veckan börjat dyka upp. Det har i alla fall gett glada skratt i bekantskapskretsen.

Kalimera 2009-10-21 08:51

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Leena (Inlägg 184076)
Kanske töms "lådan" i Faros efter att säsongen är över. Korten jag skickade därifrån i början av juni har denhär veckan börjat dyka upp.

Så måste det ju vara. :D

Eva L 2009-10-21 22:15

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Korten jag skickade till barnbarnen nu i september tog fyra dagar från Molyvos och det jag postade till en väninna och jobbet tog en vecka från Kalloni.

Eva

inkfish 2009-10-26 14:14

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 184025)
För skojs skull dristade jag mig nyss att tillskriva webmastern på Fourni i ärendet om våra 17 musmattor vi postade på ön i mitten av September.

Musmatta anlände just!

Mailet gjorde nog susen, Arneflabb_flab

Tusen tack, den är jättefinbye_bye

Marianne 2009-10-26 14:19

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Även posten mellan Fourni och Danmark fungerar fint.
En snygg och praktisk musmatta anlände med posten redan i lördags (här får vi fortfarande lördagspost!).klapp_klap

Tusen tack, Birgitta och Arne!bye_bye

Arne 2009-10-26 14:28

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Men så bra!
Särskilt glädjer jag mig å Hustrungs vägnar. Som hon jobbade med detta musmatteprojekt. Först att fixa solnedgångsbilderna via en krånglande färgskrivare på hemmaplan, till tre timmars plitande av personliga hälsningar å de 17 musmattorna. Klistrande av frimärken samt framletande av postadresser.

Det värmer att mattorna uppskattades.

Arne

Kalimera 2009-10-26 16:40

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Arne (Inlägg 184511)
Men så bra!

Vi har fortfarande inte fått någon musmatta, men det beror nog på den tidigare anställningen inom posten. :)

Arne 2009-10-26 17:29

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Vi hänvisar till Psalm nr 508 "Förtvivla ej du lilla hop"

Fler och fler hör av sig och låter tillkännagiva att musmattan dem tillhanda kommit. Till och med från San Diego, California (Brittlis)
Mattorna förmenas nu på bred front vara på ingående.....

Arne och Hustru Birgitta

kari 2009-10-26 21:43

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Tusen hjertelig takk, Birgitta og Arne :D

- det var en s t o r overraskelse da det kom en musematte til oss i posten idag - så F I N den er :D

bye_byeKari & Arne

Arne 2009-10-27 17:41

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Men så bra!!

Vi kunna nu konstatera att de av oss i September skickade musmattorna i ökad omfattning når sina destinationer. Dock har vi erhållit förfrågningar från när och fjärran om det går att beställa en egen musmatta.

Nu förhålla det sig emellertid sålunda, att vi genom försynen och slumpen kom över ett parti överblivna musmattor från en kampanj.
Alla 17 mattorna hava avsänts till vännerna. Vi ha ej något extralager för distribution...

Men kanske, om nu intresset för laptopmusmattor är starkt, ja då kantänka Janne kunna överväga att införliva mattorna i sitt sortiment av profilprylar här på forumet. Detta förutsätter dock att köptrycket blir starkt. 13 x 17 cm håller våra musmattor. Som gjorda för en laptop i övärlden...

Arne

nekjam 2009-10-29 20:04

Sv: Glad Midsommar från Sifnos
 
Låter kul med musmattan. Kan inte någon lägga in en bild på den så vi andra också får se hur den ser ut?bye_bye


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT