Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Kalimeraträff......... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=183)

Mikke 2005-03-01 08:16

Kalimeraträff.........
 
Hej!
Det kan bli en liten, improviserad träff på Landvetter lördag kväll 23 april i år......:)
Om nu händelsevis nån/några mer Kalimist(er) befinner sig där.Jag ser ut ungefär som på nerräknaren,sitter säkert i ett hörn med en bok&ryggsäck....

Sen kan det naturligtvis bli KT (Kalimeraträff) på Karpathos oxå, det är bara att höra av sig om nån kommer dit under min tid där, 24.4.-15.5.
Mvh,
Mikke
(KfK)

Ivi 2005-03-01 15:24

Sv: Kalimeraträff.........
 
Sen kan det naturligtvis bli KT (Kalimeraträff) på Karpathos oxå, det är bara att höra av sig om nån kommer dit under min tid där, 24.4.-15.5.
Mvh,
Mikke
(KfK)[/QUOTE]

Det vore inte så dumt! Vårt lilla gäng (undertecknad, min granne och hennes dotter) kommer mest troligt att vara på Karpathos under 5.5.-10.5. om allt går enligt planerna. Hoppas på en musikkväll (eller två eller tre...) på Pelagos bland annat. De lokala musikerna borde väl ha dammat av sina intrument till början av maj, eller hur? ;)

/Ivi

karinafp 2005-03-02 10:20

Sv: Kalimeraträff.........
 
Och vi är bara LITE gröna av avundsjuka... Dottern tycker att vi borde följa med dig ned, Mikke! ;) Men vi får tyvärr vänta ett par månader till innan också vi får avnjuta musiken på Pelagos... den 15 juli är det vår tur, äntligen! :cool:

Karin
134 dagar, 20 timmar och 25 minuter av ytterligare längtan...

Mikke 2005-03-04 22:40

Sv: Kalimeraträff.........
 
Häpp!
Var tog forumet: vi skriver från Grekland vägen?? Och ävenså de: Nu ska vi åka, och vi har kommit hem....(snyft,snörvel.......:(
Ingen mer än jag som saknar dom??
Mvh,
Mikke
(nostalgisk)

Calle 2005-03-05 01:20

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ivi
Det vore inte så dumt! Vårt lilla gäng (undertecknad, min granne och hennes dotter) kommer mest troligt att vara på Karpathos under 5.5.-10.5. om allt går enligt planerna. Hoppas på en musikkväll (eller två eller tre...) på Pelagos bland annat. De lokala musikerna borde väl ha dammat av sina intrument till början av maj, eller hur? ;)

/Ivi

Kanske jag o Git kan kvista förbi Karpathos och vara med!
Dammat av instrumenten! Det har varit full fart under hela vintern, i alla fall i Rethymno. Live-musik med lokala musiker på i stort sett varje restaurang/bar och taverna sju dagar i veckan! Restaurangen vägg i vägg där vi bor, "Ftochiko" har under sommar-säsongen "soft" musik på CD, vita dukar, flådiga vinglas och schnitzel på menyn. Nu är det rajtan-tajtan till kl 3 på morgonen varje natt med enbart méze-meny, duralex-glas till plåtkaraffen och glada musikanter varje kväll! Skulle tro att det är ungefär detsamma på krogarna på Karpathos och andra öar?!

Calle (som är hjärtligt trött på Saganaki, Favva, Apakia, Dolmades etc!) och Git (inte lika trött!)

PO 2005-03-05 12:00

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Calle som är hjärtligt trött på Saganaki, Favva, Apakia, Dolmades etc!
http://www.biderman.com/images/sommarmedram.jpg :p

Ta det som en affärsidé, importera lite svenskt käk till de långtidsboende skandinaverna på Kreta.

//PO
-hjärtligt trött på vintern men lyfter mot Almyrida, Kreta om 180 dagar, 18 timmar, 7 minuter, 49 sekunder...

karinafp 2005-03-05 18:10

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
Häpp!
Var tog forumet: vi skriver från Grekland vägen?? Och ävenså de: Nu ska vi åka, och vi har kommit hem....(snyft,snörvel.......:(
Ingen mer än jag som saknar dom??

Jooodå, Mikke, även jag saknar dem! :( Om vi ber riktigt vackert, kanske Janne kan återuppliva dem? :):):):):)

Karin

Mikke 2005-03-05 20:00

Sv: Kalimeraträff.........
 
Hej!
Vi får skapa en opinion, samt skalda:
Snälla Janne, som är så snäll,
vi som skriver varje kväll..
Se till oss och våran bön
annars blir det stånk och stön....:)
Mikke
(feberhet)

ciakoohler 2005-03-05 21:03

Sv: Kalimeraträff.........
 
Feberhet !!!VAd¨å Är du sjuk nu Stackars dig !!!!:mad:

Mikke 2005-03-05 23:23

Sv: Kalimeraträff.........
 
Yep!
Trettiåttaåfem!!Hot stuff.....:)
Hartage ett par Panodil, såre e coolt....iallafall ett tag.
Piggnar nog till imorrn eller måndag...
Takk för omtanken,Cia..
Puss,
Mikke

Calle 2005-03-06 00:24

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Ursprungligen postat av PO
http://www.biderman.com/images/sommarmedram.jpg :p

Ta det som en affärsidé, importera lite svenskt käk till de långtidsboende skandinaverna på Kreta.

//PO
-hjärtligt trött på vintern men lyfter mot Almyrida, Kreta om 180 dagar, 18 timmar, 7 minuter, 49 sekunder...

Hej!
Bra foto! Får nästan hemlängtan, men bara nästan!
Varje gång jag/Git eller vi bägge är och vänder i Sverige så köper vi med oss ett gäng stora tuber med Kalles Kaviar! Hönö-kaka efterfrågas också här nere!
Calle och Git!

Mikke 2005-03-06 01:12

Sv: Kalimeraträff.........
 
Vaffö inte introducera ett nygammalt kaviarmärke:Calles!Kaviar...:)
Mikke
(KfK)

Hasse 2005-03-06 13:08

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke
Vaffö inte introducera ett nygammalt kaviarmärke:Calles!Kaviar...:)
Mikke
(KfK)



Svennes Kaviar är tre gånger godare än Kalles !




Hasse :cool:

Mikke 2005-03-06 14:41

Sv: Kalimeraträff.........
 
Svennes Kaviar???
Lokal variant??
Vänligen förklara, Hasse....:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Janérik 2005-03-06 15:44

Sv: Kalimeraträff.........
 
Lokal och lokal, visst, Sverige är ju lite lokalt ;)
http://gotwww2.abbaseafood.se/Abba/P...Svennes_kaviar

Kallithea 2005-03-07 08:25

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Calle
Calle (som är hjärtligt trött på Saganaki, Favva, Apakia, Dolmades etc!) och Git (inte lika trött!)

Vad är Apakia? Måste vara något icke-vegetariskt, inte sant?

Kallithea

Calle 2005-03-07 19:17

Sv: Kalimeraträff.........
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kallithea
Vad är Apakia? Måste vara något icke-vegetariskt, inte sant?

Kallithea

Hej!
Det är tunna skivor av rökt kött med (oftast) underbar god sås! När man käkat upp köttbitarna så kan man med fördel doppa brödet i resten av såsen, Mums!!
Finns att beställa på nästan alla tavernor/restauranger, senast vi "tryckte i oss" Apakia i samband med en rejäl Meze-middag var på den lilla billiga "Bulgar-restaurangen" Cambanario på Tombazi 55.

Calle och Git!

Mikke 2005-04-01 17:25

Sv: Kalimeraträff.........
 
Hej!
Har nu införskaffat Svennes Kaviar och den är god!! Tack för tips ni alla!!:)
Vi hörs,
Mikke
(KfK)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT