Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Tilos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=105)
-   -   Antingen är jag ...eller så....... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=13561)

Lisbeth K 2008-03-23 11:57

Antingen är jag ...eller så.......
 
Fattar jag inget...:o
Försöker att hitta en tidtabell båt mellan Rodhos/Tilos 8/6....men det gåååååår inte bra för mig!
Kan någon snäll själ hjälpa mig!?!??!
Behöver också få koll på båttabell mellan Tilos -Rodhos- Karpathos 12/6...
Tack på förhand!bye_bye
Lisbeth K

MIAS 2008-03-23 13:16

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
Tror inte tabellen är klar för sommaren än. Verkar bara vara klart för endel av de stora färjorna. Du får nog avvakta lite till...

Miabye_bye

jan c 2008-03-23 14:41

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
sök på google Stefanakis travel .fliken ferry . där hittar du turlista fr 23.3 .karp Rhodos flög vi m. Olympic förra året hittade då ingen färja som passade o vidare m BLue Star till KOs o vidare till Kos .

Celbe 2008-03-23 17:42

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
Det tog ganska lång tid förra året innan de slutgiltiga färjetidtabellerna till/från Tilos blev klara. Jag har en tidtabell från 2007, tyvärr står inte Sea Stars rutt med på den, men i övrigt gick det i stort sett en färja om dagen i vardera riktning Kos/Rhodos. Om man googlar går det säkert att få fram hemsidan till den lilla resebyrå som det engelska paret har. De brukar ha så aktuella uppgifter som det går på hemsidan.

Passar det sedan inte med färjan från Rhodos till Karpathos går det bra att flyga med Olympic istället. Det tar 35 minuter och väl värt priset.

Celbe

litentuva 2008-03-23 18:46

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
Går det flyg mellan Karpathos och Kreta också och vad kan i så fall prisläget ligga på? Vår plan var att ta oss med båt men det är alltid bra med fler alternativ att välja mellan!

catarinah 2008-03-24 20:13

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
Om man googlar går det säkert att få fram hemsidan till den lilla resebyrå som det engelska paret har.

Celbe[/quote]

Här är web-adressen till Paul och Helen som driver internetcafe´, presentshop och Kosmos studios på Tilos!
Där brukar finnas senaste nytt om båttider m.m., men ännu hittar jag inga uppgifter för april-maj, när jag vill åka dit!!!:confused:

Celbe 2008-03-25 09:08

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
Citat:

Ursprungligen postat av catarinah (Inlägg 121505)
Här är web-adressen till Paul och Helen...

Jo, jag hade web-adressen också men det finns vissa regler på Kalimera för vilka länkar som får läggas ut i forumet. Se FAQ.

Celbe

catarinah 2008-03-25 20:33

Sv: Antingen är jag ...eller så.......
 
Citat:

Ursprungligen postat av Celbe (Inlägg 121538)
Jo, jag hade web-adressen också men det finns vissa regler på Kalimera för vilka länkar som får läggas ut i forumet. Se FAQ.

Celbe

Oj, hjälp, det hade jag ingen koll på!!!! Dumt! Men nu vet jag! :o


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT