Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Film & Litteratur (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Längtans ö, boken (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32791)

ramses 2013-03-09 16:10

Längtans ö, boken
 
Jag har läst denna bok, bibliotekslån. Men skulle gärna vilja ha ett ex. Nu är det som så att den är slut på förlaget. Har kollat med lokal bokhandlare, sighterna på nätet som säljer böcker, ett stort antikvariat, men den finns ingenstans. Är det någon som känner till ett ex. som ligger o inte blir läst? Jag köpen den o betalar frakt...

pancho 2013-03-09 19:16

Sv: Längtans ö, boken
 
Hej,
jag hittade en bok med den titeln på www.antikvariat.net. Söderhavsroman?
Medelhavet är kanske vårt söderhav här i Norden. Är det rätt bok? Det fanns två ex, jag köpte det ena, har fler gamla söderhavsskildringar.
Björn

ramses 2013-03-09 20:02

Sv: Längtans ö, boken
 
Pancho, tack för ditt inlägg. Men,nej det är inte en söderhavsroman. Det är en roman om Spinalonga, och dess historia som spetälskekoloni.

AGGE 2013-03-10 10:21

Sv: Längtans ö, boken
 
Hej Ramses!
Har du försökt med finndinbok.se? Kan nog vara något. Även jag har läst boken och den var helt fantastik och omöjlig att lägga ifrån sig.
Lycka till!
Agge
bye_bye

Athanasia 2013-03-10 11:46

Sv: Längtans ö, boken
 
Boken var trevlig ,jag hade den men gav den till en vän...och hon lever inte längre.....Kanske ska höra med hennes man om den finns kvar...

Mica 2013-03-10 14:29

Sv: Längtans ö, boken
 
Adlibris och Bokus har den på engelska om det är ok.

Har sett halva TV-serien och den är också väldigt bra. Längtar efter fortsättningen.

kari 2013-03-10 14:51

Sv: Längtans ö, boken
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mica (Inlägg 299327)
Adlibris och Bokus har den på engelska om det är ok.

Har sett halva TV-serien och den är också väldigt bra. Längtar efter fortsättningen.

Om du ikke vil/kan lese den på engelsk, AdLibris har den også på norsk og dansk :)
Siden jeg har bodd på hoteller, som har hatt mest svenske gjester før meg ;), har jeg "byttet" og har lest mange bøker på svensk og synes det går bra :)
- kanskje du kunne forsøke norsk (den er billigere enn den danske) bye_bye

ramses 2013-03-10 14:52

Sv: Längtans ö, boken
 
Jag vill ha den på svenska. Enklast så:cool:

Netwolf 2013-03-10 15:03

Sv: Längtans ö, boken
 
Den finns på bibblan, iaf på mitt. Kanske kan va nåt? Tyvärr bara analogt, men det funkar ju det med. :)

/Netwolf

ramses 2013-03-10 15:28

Sv: Längtans ö, boken
 
Jo,jag har ju läst den, genom bibliotekslån. Men skulle nu vilja ha ett ex. Har gjort reg. på finndinbok.se får se om det kan leda någonstans. Tack för tipset AGGE.

simetra 2013-03-10 18:18

Sv: Längtans ö, boken
 
Hej ramses!

Jag har boken i pocketformat liggandes härhemma både orörd och oläst... :o.

Skickar den gärna till dig om du är intresserad :).

Tror det är enklast om du skickar ett PM (privat meddelande) med din adress så skickar jag den med posten någon dag denna eller nästa vecka.


Simetra

ramses 2013-03-11 09:48

Sv: Längtans ö, boken
 
Ja ni vad säger man..! Kalimera är fantastiskt. Privat medd. är sänt. Nu får vi väl se...

Carina 2013-03-11 15:22

Sv: Längtans ö, boken
 
Vilken tur du har.
Nu har jag reserverat boken på biblioteket.
Tack för tipset

Carina

ramses 2013-03-12 08:16

Sv: Längtans ö, boken
 
Vad kul att du blev inspirerad, Carina. Du har en fin läsupplevelse framför dig.

ramses 2013-03-12 20:24

Sv: Längtans ö, boken
 
Tack Simetra. Fick idag boken i prydligt omslag. Ja, tron på mänskligheten finns fortfarande. Den kommer att få följa med ut till Spinalonga och Plaka i augusti, i en treveckors resa på Kreta.

simetra 2013-03-13 08:10

Sv: Längtans ö, boken
 
Citat:

Ursprungligen postat av ramses (Inlägg 299516)
Tack Simetra. Fick idag boken i prydligt omslag. Ja, tron på mänskligheten finns fortfarande. Den kommer att få följa med ut till Spinalonga och Plaka i augusti, i en treveckors resa på Kreta.


Varsågod! :) Alltid lika roligt att kunna hjälpa till... Så trevligt att den får följa med på din resa.

En bok jag läste innan jag besökte Spinalonga för några år sedan är: Spinalonga de spetälsksas ö av Arne Sundelin, en bra och lite annorlunda skriven bok som ger en ytterligare dimension om hur det kunde ha varit att leva på ön...
För er som inte redan har läst den - GÖR DET! - särskillt om ni ska besöka Spinalonga för första gången...


Simetra

Marianne 2013-03-31 11:46

Sv: Längtans ö, boken
 
Tack för tipset, ramses!
Blev så inspirerad när du skrev att du bara måste äga boken även om du lånat och läst den, så jag skaffade ett exemplar (på danska).
Vilken underbar bok, har bara börjat på den, men den fångade direkt.
"Suger på karamellen" och hoppas att den håller till nästa resa, annars kan den ju läsas igen. Är svår att lägga ifrån sig.

ramses 2013-04-01 15:37

Sv: Längtans ö, boken
 
en fin bok Marianne. Har nu också läst Arne sundelins bok,också mycket bra.

Marianne 2013-04-01 18:55

Sv: Längtans ö, boken
 
Tack, jag beställde den i samma veva, ligger och väntar på nästa resa, lätt att ta med den i bagaget.

myssa 2013-04-01 22:00

Sv: Längtans ö, boken
 
Läste den på norska (öya), för 2 år sedan när vi var på Kreta. I norska versionen används orden på ett fantastiskt sätt. Satt i nästan 40 grader med rysningar hela tiden. En mycket fin bok. Myssa...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT