Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Tinos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Flying Cat på grund (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=38903)

Netwolf 2015-07-27 18:39

Flying Cat på grund
 
Läste att en Flying Cat gått på grund utanför Tinos. Inga skadade, men det lär bli ändringar i tidtabellerna.

/Netwolf

Yak 2015-07-27 19:45

Sv: Flying Cat på grund
 
Den där morgondimman hade vi också här på Amorgos, det var första gången jag sett sådan dimma här i katapola. Jag vet inte om det är ovanligt med dimma här, men det var verkligen en speciell syn. Jag undrade faktiskt om båttrafiken här är vana vid sådana siktförhållanden och nu fick man ju veta...

Lissi 2015-07-27 20:25

Sv: Flying Cat på grund
 
Jisses...ser ut som om de ju redan var på land. Den båten har jag åkt, men är givetvis glad att det inte hänt då! När jag ska åka nästa gång 27 okt så är det bara den tråkiga "tuggtugg"- båten som går och det tar 4 timmar minst SUCK!!!!

Lissi

Sunny12 2015-07-27 21:45

Sv: Flying Cat på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 369872)
så är det bara den tråkiga "tuggtugg"- båten som går och det tar 4 timmar minst SUCK!!!!

Lissi

Jag föredrar då dom framför highspeed båtarna.. härligt att sitta uppe på däck om det är fint väder och sola!.. :)

Lissi 2015-07-27 21:52

Sv: Flying Cat på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av Sunny12 (Inlägg 369880)
Jag föredrar då dom framför highspeed båtarna.. härligt att sitta uppe på däck om det är fint väder och sola!.. :)

Ha ha! Fint väder och sola när jag kommer i början av april eller sent i oktober? Då är det Lissiväder med regn och då är det snabbåt som gäller om man har tur , så man kan njuta av kvällen på en taverna istället för på trist båt.

Lissi

Sunny12 2015-07-27 22:29

Sv: Flying Cat på grund
 
Vilken tur att jag inte åker den tiden på året då Lissi.. ;):D

Sunny, som njuter av långa båtturer.

Lissi 2015-07-27 22:37

Sv: Flying Cat på grund
 
Om det är på dan njuter jag också. Men ut från Rafina är det snabbåt kl 15 om jag har tur och annars vanlig färja kl 17.30. Hem är det skillnad. Färja kl 14..och sol om jag har tur.
Lissi

Sunny12 2015-07-27 23:17

Sv: Flying Cat på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 369893)
Hem är det skillnad. Färja kl 14..och sol om jag har tur.
Lissi

Ja, på hemvägen njuter jag extra och vill ju inte hem, då är jag glad för den långa båtresan...:)

Kalimera 2015-07-28 15:24

Sv: Flying Cat på grund
 
Citat:

Ursprungligen postat av Yak (Inlägg 369871)
Den där morgondimman hade vi också här på Amorgos, det var första gången jag sett sådan dimma här i katapola. Jag vet inte om det är ovanligt med dimma här, men det var verkligen en speciell syn.

Jag har varit i Katapola när tjockan slagit till, inte ofta, men det har hänt. Desto oftare är det dimma uppe i bergen, och längs vägen mellan Chora och Egilai. Jag skrev om en sådan dimmig dag i bergen på bloggen för många år sedan. Finns att läsa här.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT