Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeras hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Dag 9. Alonissos. Patitiri. Chora. (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=23608)

Kalimera 2010-06-01 07:47

Dag 9. Alonissos. Patitiri. Chora.
 
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Alonissos på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här...

Eva L 2010-06-01 08:28

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 208064)

PS. Jag fick igår ett sms från inkfish som är på Sifnos för första gången. Hon hälsar till alla att hon är helt bedårad av ön!

Hälsa henne. Förstår att hon trivs på denna pärla till ö.


Eva

Alala 2010-06-01 08:50

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Hittade ni ingen FIX på Skopelos? Har en FIX-fixerad i vårt gäng, eller måste vi ta båten till Alonissos (vilket jag gärna skulle göra i alla fall)? Hoppas smaken var bra! klapp_klap

Birgitta63 2010-06-01 10:30

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Alonissos oldtown Chora har en bedårande utsikt längst upp . När vi gick av bussen och kom fram till muren så bara smälte man av utsikten . Så högt upp vi var och mitt i gränden stod en söt åsna . Lyckan var fullständig. Ja kan bara säga att den bilden sitter kvar för gott.

Hoppas ni stöter på åsnan i gränden. Små mysiga gränder med pyttesmå butiker . Mysiga mat ställen med bedårande utsikt .
Birgitta

Yanna 2010-06-01 14:55

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Härlig resa ni är på i Sporaderna! Följer er resa, åtminstone fram till min resa på lördag, vet inte hur det ser ut sen med tid och uppkoppling! :D
Alonissos ser ju jättefint ut! Jag har varit på Skiathos och Skopelos, synd att jag inte åkte till Alonissos också, men det kanske blir nångång det med.
Ha en fortsatt fin öluffning!

Yanna

Kalimera 2010-06-01 16:37

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 208068)
Hittade ni ingen FIX på Skopelos?

Såg tyvärr inga FIX på Skopelos. Ni får åka hit över dagen. :)

Kalimera 2010-06-01 16:43

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Detta blogginlägg har flyttats till sidan om Alonissos på Kalimera.

Ni kan läsa inlägget här...

Lissi 2010-06-01 18:32

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 208149)
Inte roligt att komma fram i ett sådant här busväder!

Vaddå busväder:D Inget mot vädret jag hade på Tinos.....
..misstänker att även Parga har sämre väder nu, fast det är det minsta bekymret. Skönt för er att ni har ett antal veckor kvar,,,och vädret är som det är, tur vi inte kan påverka det just nu.

Lissi

elisabethk 2010-06-01 22:19

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Hej Janne!
Det är otroligt kul att följa er resa, vi som inte varit på Skopleos tidigare och ska åka ner på måndag kommer att ha mycket glädje av det ni skrivit.
Vi undrar hur det är att cykla på Skopelos, är det lika mycket branta backar som på Karpathos? Tänker hyra moppe men kan även tänka oss att cykla om det finns sträckor som inte är så backiga.
mvh
ElisabethK som längtar ner!

Lissi 2010-06-01 22:25

Sv: Dag 9. Alonissos. Patitiri. Chora.
 
Cykla är ingen höjdare på Skopelos, det är alldeles för backigt och det tar för lång tid att "komma nånstans". Moppe är jättebra!

Lissi

Eva L 2010-06-02 07:16

Sv: Dag 9. Alonissos. Patitiri. Chora.
 
Underbart att få ta del av era bilder som är vackra även när solen inte lyser.
Här hemma är det ovanligt vackert grönt i år och mitt beslut att inte åka till Grekland känns fortfarande helt ok kanske tack vare den dos av Grekland som jag får från er resa varje dag. Skopelos och Alonissos verkar precis vara öar i min smak. Undrar lite om det finns fungerande lokaltrafik så det går att ta sig runt lite för den som inte vill hyra eget fordon. Frågar både för min egen skull och nyfikna grannar.

Om direktflyget från vår flygplats gick till någon annan ö än Kreta exempelvis Skiathos skulle jag nog snart sitta på planet med de låga priser som är nu.

Eva

Kalimera 2010-06-02 07:44

Sv: Dag 9. Alonissos.
 
Citat:

Ursprungligen postat av elisabethk (Inlägg 208199)
Vi undrar hur det är att cykla på Skopelos, är det lika mycket branta backar som på Karpathos?

Det är inte som på Karpathos, men ganska backigt på sina ställen. Till Stafylos kan ni cykla utan problem.

Kalimera 2010-06-02 07:46

Sv: Dag 9. Alonissos. Patitiri. Chora.
 
Citat:

Ursprungligen postat av Eva L (Inlägg 208212)
Undrar lite om det finns fungerande lokaltrafik så det går att ta sig runt lite för den som inte vill hyra eget fordon. Frågar både för min egen skull och nyfikna grannar.

Det finns bra lokaltrafik, både på Skopelos och Alonissos. Taxi är billigt om man är flera i en bil.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT