Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Sydamerika (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Jag måste alltid ha en resa på gång. (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=40010)

pawik 2016-04-16 22:58

Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
I slutet av april blir det en kulturresa (kultur=besök och inköp av vin på Calles i Rostock) till Rostock, i slutet av maj blir det Estland, Lettland, Litauen och Polen och i december en 20 dagars cykeltur på Cuba.
Härligt att ha något att se fram emot.

/pawik

Lissi 2016-04-17 08:50

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Citat:

Ursprungligen postat av pawik (Inlägg 385937)
I slutet av april blir det en kulturresa (kultur=besök och inköp av vin på Calles i Rostock) till Rostock, i slutet av maj blir det Estland, Lettland, Litauen och Polen och i december en 20 dagars cykeltur på Cuba.
Härligt att ha något att se fram emot.

/pawik

Vi är flera som alltid har resor på gång.....Jag ser alltid lika mycket fram emot alla Jag sa länge att tre var lagom att ha bokade varav 2 ska gå till Grekland...närmsta året är det 6 resor till på G varav tre går till Grekland:D

Fast det är ju för att vi är pensionärer vi kan göra så....:D:D Hitta billigt, åka när vi vill....

Lissi - priviligierad

Elisabet 2016-04-17 09:03

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Du är lycklig du pawik!

Netwolf 2016-04-17 10:06

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Jag vill oxå va panschis! snyft_drop

Maggy 2016-04-17 12:57

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
[QUOTE=pawik;385937]I slutet av april blir det en kulturresa (kultur=besök och inköp av vin på Calles i Rostock) till Rostock, i slutet av maj blir det Estland, Lettland, Litauen och Polen och i december en 20 dagars cykeltur på Cuba.
Härligt att ha något att se fram emot.

flabb_flab Härligt, pawik! Likadant är det för mig :o ...minst en... flabb_flab Slottsresa till Polen i påskas, Polen med Krakow och Zakopane i början på maj, Kalymnos i slutet på maj, Telendos i slutet av augusti, Lefkas i slutet på september och julmarknadsresa till Celle i Tyskland i december...:rolleyes: flabb_flab

Jag är inte pensionär ännu, men använder all min semester till resor... flabb_flab

bye_bye

Kalimera 2016-04-17 14:56

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Citat:

Ursprungligen postat av pawik (Inlägg 385937)
Härligt att ha något att se fram emot.

Det förstår jag. klapp_klap

Katitzi 2016-04-17 15:06

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Citat:

Ursprungligen postat av pawik (Inlägg 385937)
I slutet av april blir det en kulturresa (kultur=besök och inköp av vin på Calles i Rostock) till Rostock, i slutet av maj blir det Estland, Lettland, Litauen och Polen och i december en 20 dagars cykeltur på Cuba.
Härligt att ha något att se fram emot.

/pawik

Pawik, har du varit på Kuba förut? Är sugna på en rundresa och en vecka sol& bad där i januari.
Har du några tips eller info om hur Kuba är som resmål kan du väl berätta!

Katitzi:)

pawik 2016-04-17 15:59

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Efter fyra långa resor med Rosa Bussarna skall jag nu testa Läs och Res. Dom har tre cykelresor/år till Kuba. Vårens har redan gått och höstens båda resor är redan fullbokade. Jag fick sista platsen på decemberresan. Mera info finns på Läs och Res hemsida.

/pawik

Abi 2016-04-17 22:33

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 385949)
Jag vill oxå va panschis! snyft_drop

Bara lugn, det blir så småningom Ang_elx.

bye_byeAbi (som väntar på att även maken ska pensionera sig)

Masouraki 2016-04-18 08:29

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Katitzi, jag reste till Kuba för två år sen och det är den bästa resan jag gjort i mitt liv. Ingen annan plats i världen som kan slå Kuba. Att åka runt där är väldigt smidigt och billigt.

kimmen 2016-04-18 18:15

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masouraki (Inlägg 386012)
Ingen annan plats i världen som kan slå Kuba.

Okej.:)
Jag vill inte på något sätt förringa dina upplevelser eller lägga sordin på stämningen, men det finns ju många områden där Kuba kommer låångt efter andra länder...:(

/kimmen

Masouraki 2016-04-22 14:17

Sv: Jag måste alltid ha en resa på gång.
 
Citat:

Ursprungligen postat av kimmen (Inlägg 386064)
Okej.:)
Jag vill inte på något sätt förringa dina upplevelser eller lägga sordin på stämningen, men det finns ju många områden där Kuba kommer låångt efter andra länder...:(

/kimmen

Det håller jag med om men fortfarande har ön en charm som fattas alla andra platser :-)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT