Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hotel vid havet (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=40928)

ebba-lotta 2017-04-13 06:46

Hotel vid havet
 
Hej!
Söker ett litet mysigt hotel som ligger vid stranden i närheten av mindre by/stad. Har varit på många ställen men känner att det hade varit kul m något nytt. Spelar inte så stor roll var det ligger. Men inte i värsta turisthiet typ Platanias på Kreta.
Hjälp mej 😘😘😘😘😘

Kajja 2017-04-13 09:01

Sv: Hotel vid havet
 
Hej ebba-lotta!:)
Det var ungefär så vi tänkte när vi bokade Villa Coralli i Parga.
Det ligger iof "mitt i byn" men vid stranden. Googla för bilder eller titta på Airtours hemsida.
Vi väljer alltid att åka till Grekland för- eller eftersäsong då det är mycket lugnare och inte så mycket folk. Även turistbyarna längs Chaniakusten är helt annorlunda då.
Åker sista helgen i maj. Vi får se om det var som vi hoppats på.
Lycka till!
/ Kajja bye_bye

lemon 2017-04-13 11:11

Sv: Hotel vid havet
 
Även Angeliki beach vid Megali Amos på Skiathos passar väl in på din beskrivning.

Hotellet ligger i princip på stranden, är litet och personligt, på tio minuters promenadavstånd från Skiathos stad och mycket trevligt.

Vi åker dit i början av september för sjätte gången på sju år.
Lycka till!

Kajja 2017-04-13 11:49

Sv: Hotel vid havet
 
Citat:

Ursprungligen postat av lemon (Inlägg 396673)
Även Angeliki beach vid Megali Amos på Skiathos passar väl in på din beskrivning.

Hotellet ligger i princip på stranden, är litet och personligt, på tio minuters promenadavstånd från Skiathos stad och mycket trevligt.

Vi åker dit i början av september för sjätte gången på sju år.
Lycka till!

Håller verkligen med!
Tänkte föreslå Megali Ammos åxå! :)

Katitzi 2017-04-13 11:57

Sv: Hotel vid havet
 
Zaga Beach hotel i Koroni på Peloponnesos.

Katitzi:)

Kalimera 2017-04-13 15:09

Sv: Hotel vid havet
 
Ska du resa på egen hand eller charter?

ebba-lotta 2017-04-13 20:42

Sv: Hotel vid havet
 
Reseform spelar ingen roll. Behöver verkligen inte vara charter. Plats är viktigast

Bea 2017-04-13 21:13

Sv: Hotel vid havet
 
Ett av de bästa ställena vi bott på, med underbar utsikt över havet och en 2-3 minuters nedförsbacke till stranden, är på Iraklia, där vi bodde på Maistrali. Men Iraklia är en väldigt liten by, ej en stad. Underbart dock! Och fantastiska bad. Dit längtar jag ofta.

Bea

MariaJ 2017-04-14 09:22

Sv: Hotel vid havet
 
Villa Kamara i Makrigialos på sydöstra Kreta är det bästa strandboendet vi någonsin haft. Från sovrummet går du ut på terrassen och sen ett steg till är du på stranden :) Apollo flyger i år från Stockholm till Sitia på Kreta, sen är det ca 45 minuter med buss/bil till Makrigialos.

Maria

Getpinglan 2017-04-14 10:17

Sv: Hotel vid havet
 
Hej!

Många är nöjda med Tilos, och jag skulle tänka mig att åka tillbaka dit. Där finns mysiga boenden vid stranden i Livadia, se några förslag på booking.

Flyg till Rhodos eller Kos, och ta båten till pärlan Tilos. :)

Kajja 2017-04-14 23:01

Sv: Hotel vid havet
 
När det gäller Megali Ammos på Skiathos så är det nog läget som gäller. Bor ni vid stranden så får ni det underbart! Vill man ha lite lyxigare hotell så är det nog läget man får skippa.
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2017-04-17 18:58

Sv: Hotel vid havet
 
Citat:

Ursprungligen postat av ebba-lotta (Inlägg 396699)
Reseform spelar ingen roll. Behöver verkligen inte vara charter. Plats är viktigast

Eleni Rooms i Katapola på Amorgos är ett av de bästa nära-vattnet-pensionaten jag har bott på.

Kolla utsikten här.

yannis 2017-04-18 05:39

Sv: Hotel vid havet
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 396769)
Eleni Rooms i Katapola på Amorgos är ett av de bästa nära-vattnet-pensionaten jag har bott på.

Kolla utsikten här.

.....eller Toula Rooms på Fourni.

Birgitta

kari 2017-04-18 11:14

Sv: Hotel vid havet
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 396788)
.....eller Toula Rooms på Fourni.
Birgitta

Er trærne som skygger for havutsikten på Toula Rooms hugget ned nå?

bye_bye Kari
- som gjerne vil reise til Fourni igjen

ellada 2017-04-19 13:52

Sv: Hotel vid havet
 
Eller Amfitriti på Serifos magiskt, ena hållet choran som lyste vackert om kvällen eller havet åt andra hållet längtar ständigt dit

ebba-lotta 2017-04-25 16:35

Sv: Hotel vid havet
 
Super tack för alla svar! Har inte fattat beslut än men är onekligen sugen på Tilos.
Kram
Lotta

Helena S 2017-04-25 23:50

Sv: Hotel vid havet
 
Citat:

Ursprungligen postat av ellada (Inlägg 396818)
Eller Amfitriti på Serifos magiskt, ena hållet choran som lyste vackert om kvällen eller havet åt andra hållet längtar ständigt dit

Förlåt ebba-lotta för att jag slinker in på den här tråden :o

Men Ellada, OJ! Vad fint! flabb_flab Jag ska till Serifos i sommar och har bokat på ett annat ställe... Hm... :rolleyes: Hur länge stannade du och har du några roliga tips för övrigt?

Helena S bye_bye

Kalimera 2017-04-26 18:32

Sv: Hotel vid havet
 
Citat:

Ursprungligen postat av ebba-lotta (Inlägg 396987)
Super tack för alla svar! Har inte fattat beslut än men är onekligen sugen på Tilos.

Där finns flera boende som passar dina krav, och så är det ju en underbara ö också. :)

ebba-lotta 2017-04-27 22:46

Sv: Hotel vid havet
 
Tack för svar. Nu blev det inget hotel vid havet utan en väderkvarn på underbara Leros
Längtar

Alala 2017-04-28 10:03

Sv: Hotel vid havet
 
Låter härligt det! Hoppas du sen berättar hur det var. Väderkvarnen ser ju ut som ett lite annorlunda boende.

Trevlig resa!

/ Anne :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT