Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Rethymnonkusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=86)
-   -   Under 200 dagar (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=22367)

RonjaKyndel 2010-03-05 18:18

Sv: Under 200 dagar
 
Citat:

Ursprungligen postat av Yanna (Inlägg 197734)
Jag flyttar också till Rethymno! Åker du med samma plan som jag? Norwegian den 5 juni?

Yanna

Nej åker den 14:e Juni ner dit :)

Lissi 2010-03-05 19:09

Sv: Under 200 dagar
 
Citat:

Ursprungligen postat av martinifk (Inlägg 197819)
Härligt med alla dessa nedräkningar till paradiset. _B-anana

Själv vet jag inte HUR många dagar det är kvar tills jag åker ner, men ATT jag ska åka ner är bestämt sen jag lämnade Rethymno den 24:e oktober efter 4 månaders jobb där.. :)

Ja jag har saknat Dig här....varför har Du inte rapporterat??? Vad har Du jobbat med???

Lissi

eva_bbe 2010-03-05 23:34

Sv: Under 200 dagar
 
79 daggar till Skopelos!
eva b

IngegerdN 2010-03-08 02:29

Sv: Under 200 dagar
 
Citat:

Ursprungligen postat av nekjam (Inlägg 197723)
Förstår att Du längtar. Hur länge stannar du den här gången?

Hur ser blommorna ut på valnötsträden och vilken fär är dom?
Finns dom inne i själva stan heller. Jakaranda vet jag, dom är ju så ljuvligt blå i färgen. Men valnötsträd vet jag inte hur dom ser ut.bye_bye

Liksom vid förra påsken stannar jag i 4 veckor. Nu är det "bara" 19 dagar kvar... ser verkligen fram emot att slippa denna långa, kalla vinter och få möta våren på Kreta...

Har inte själv haft möjlighet än att se valnötsträdens blommor, men jag har fått berättat för mig att de är vita och så vitt jag vet finns träden i privata trädgårdar, men kanske också på andra platser i sta'n.

martinifk 2010-03-08 03:21

Sv: Under 200 dagar
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 197880)
Ja jag har saknat Dig här....varför har Du inte rapporterat??? Vad har Du jobbat med???

Lissi

Tackar och bockar. :)
Har saknat Kalimera också, men tittat in någon gång ibland utan att göra avstamp efter mig dock. ;)

Tanken var faktiskt att rapportera på något sätt när det visade sig att jag fick "fast" jobb på ett hotell i början av juli i Rethymno, men blev dessvärre helt enkelt inte av vilket jag ångrar såhär i efterhand! :(

Men iaf.. jag jobbade som "allt-i-allo", på ett hotell i Rethymno vid namn Marilyn, för att beskriva det mycket bra. :D (Blev f.ö nästan 4 månader sammanlagt, och 4 månader + 1 dag på Kretensisk mark)

Jag stod i baren, tog betalt för solstolarna på stranden, gjorde rent poolen, lagade lättare luchrätter som t.ex pizza och toast, satt i receptionen, hjälpte ägarens Mamma med städning när tid gavs och fick även vara med om att röja ur en Mycket stökig källare till hotellet när det gick mot sitt slut i mitten av oktober! flabb_flab

Ska även tilläggas att jag träffade litentuva med hennes härliga familj och Athanasia här från Kalimera i somras.. minst, vet ju inte hur många jag teoretiskt sätt sprang på.. ;)

Så.. för att återgå till tråden.. lutar det mot att det blir avresa tillbaka ner till Kreta när jag hunnit se några Allsvenska matcher med Blåvitt på läktarna här i vår.. ;) Slutet av april/början av maj lutar det åt just nu! :)

IngegerdN:

Underbart att få uppleva påsken på Kreta, njut lite för mig med. Och trevlig resa forstås! :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT