Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Mat & Dryck (ej grekisk) (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Äta grekiskt i Stockholm (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=16760)

yvonne 2008-10-04 19:25

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Enligt uppgift är Gyrella öppet igen.

Yvonne

Eva L 2008-10-05 10:29

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Citat:

Ursprungligen postat av yvonne (Inlägg 148084)
Enligt uppgift är Gyrella öppet igen.

Yvonne

Det står så på Jannes blogg men den läste jag först här hemma. Tur att jag snart ska till Stockholm igen. :)

Eva

Inger 2008-10-07 20:55

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Tillbaka från storstan och helt nöjd. Vi besökte Elias och åt o drack utsökt gott. Det vart lammkotletter till maken och kycklingspett till mej och det smakade himmelskt. Förståss drack vi retsina till det. Ser redan fram emot nästa stadsbesök.
Hej dåbye_bye
inger

Marie_W 2008-12-01 13:26

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Ska till Stockholm snart och undrar om det hänt något nytt på Grek-rest. fronten. Är det Elias som är bäst?

:) Marie

Ioslina 2008-12-01 19:43

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Που ειμαι Ελιασ;

Marie_W 2008-12-02 00:53

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Oj....vad betyder det? Är inte så bra på Grekiska ännu.

:) Marie

Ioslina 2008-12-02 21:15

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Jag tror jag skrev, var ligger Elias? Restaurangen alltså? Vilken adress?

Marie_W 2008-12-02 21:33

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Elias på Södermannagatan stod det i ett annat inlägg högre upp. Men jag har inte varit där, så därför min fråga. Känner inte alls till Stockholm. Tyvärr.

:) Marie

Titti 2008-12-02 23:03

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Elias taverna ligger på Södermannagatan 8 på Söder i Stockholm. Närmaste T-banestation är Medborgarplatsen. Tel. 08-642 74 50

Ioslina 2008-12-03 09:15

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
tack för det!

Marie_W 2008-12-17 17:05

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Hej på er!

Har nu varit på Elias, väldigt god och vällagad mat. Elias själv är trevlig men personalen var inte så skojfrisk :). Å andra sidan var det ju maten vi kom dit för :)

Marie

Eva L 2008-12-18 08:45

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
När jag var där serverades jag av den yngre mannen gissade att det var sonen i familjen men jag kan ha fel. Var enda gästen vid senaste besöket så servicen var det minsatt inget fel på. Maten var bra men jag väljer nog något annat än grekiskt vid nästa Stockholmsbesök.

Eva

Marie_W 2008-12-19 15:20

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Det var visst en släkting till ägaren, jag frågade. Servicen var det ju inget fel på, menade mer att man är van vid alla glada och skojiga greker. Detta var en mer allvarlig ung man. Nu menar jag ju inte att man inte ska besöka Elias, det får ni inte tro.

:) Marie

Mollybus 2009-01-05 16:05

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Det här var en spännande tråd. Jag har fått flera bra tips här av er andra. Tack för det.

Jag och min familj har alltid varit nöjda med Faros de gånger vi varit där.
Esperia har varit mycket bra det som däremot drar ner deras betyg för mig är ljudnivån. Hopplöst att prata med sitt sällskap om det är mycket folk. Sorlet slår runt och blir i mitt tycke olidligt. Men deras youghurt med walnötter och honung.......klapp_klap

Sonjas grek har vi också varit nöjda med.

Vad tycker ni om Kamarina? Vi har bara varit där en gång om har inte gått tillbaka men det var för ett par år sedan.

Kalimera 2009-01-12 14:49

Sv: Äta grekiskt i Stockholm
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mollybus (Inlägg 155370)
Vad tycker ni om Kamarina? Vi har bara varit där en gång om har inte gått tillbaka men det var för ett par år sedan.

Jag gillar Kamarina, eller gillade kanske ska skriva för jag har inte varit där sedan de byggde ut, och det är några år sedan. Jag går ofta förbi eftersom jag bor på krypavstånd och där är alltid mycket folk, det borde ju tyda på att där fortfarande är bra.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT